«تلپورت» در سرزمین هنر/ آثاری که به زیبایی جهان اضافه می‌کند

سرنا_«تلپورت» عنوان نمایشگاه نقاشی زهره صمدبین است که عصر جمعه ۱۵ مرداد ماه در گالری سرزمین هنر افتتاح شد.

«تلپورت» در سرزمین هنر/ آثاری که به زیبایی جهان اضافه می‌کند

نقاشی‌های زهره صمدبین در قالب نمایشگاهی با عنوان «تلپورت» روز جمعه ۱۵ مردادماه در گالری سرزمین هنر افتتاح شد.

در نمایشگاه «تلپورت» که دومین نمایشگاه زهره صمدبین است، ۵۰ نقاشی آبستره که این هنرمند طی ۲ سال اخیر خلق کرده، به نمایش گذاشته شده است. نقاشی‌های صمدبین در نگاه نخست بسیار چشم نواز هستند و مخاطب را با همان نگاه نخست به سفری اعجاب انگیز فرا می‌خوانند؛ سفری که در آن همه چیز رو به پویایی و حرکت به سوی زیبایی است.

زهره صمدبین درباره وجه تسمیه عنوان نمایشگاهش «تلپورت» گفت: تلپورت به معنای انتقال از یک نقطه به نقطه دیگر بدون طی مسافت فیزیکی است و دانشمندان امیدوارند که در آینده نزدیک بشر به چنین تکنولوژی دست یابد. زمانی که نقاشی می‌کنم گویی بدون طی مسافت در جهان دیگری به سر می برم و در این طی ارضی که در طول خلق یک اثر انجام می‌دهم جز زیبایی نمی بینم و با آثارم قصد دارم چیزی به زیبایی جهان اضافه کنم.

این هنرمند نقاش که سال‌ها سابقه تدریس در مدارس آموزش و پرورش و دانشگاه را در کارنامه کاری خود دارد، معتقد است، هنرمندان بسیاری هستند که با آثارشان سویه‌ای دیگر از جهان را با مخاطبانشان در میان می‌گذارند اما به قول محمد ابراهیم جعفری وظیفه هنرمند است که پله دیگری برای به اوج رسیدن به پله‌های جهان اضافه کند و برای او نقاشی انتزاعی چنین کارکرد و کاربردی دارد.

وی گفت: من از کودکی دلبسته نقاشی بودم اما به خواست خانواده ام در رشته تجربی تحصیل کردم و در دانشگاه در رشته تکنسین اتاق عمل تحصیل کردم اما پس از پایان دوره طرحم دوباره کنکور دادم و در رشته نقاشی و سپس تصویرسازی تحصیل کردم. زمانی که به عنوان تکنسین اتاق عمل مشغول بودم در زمان فراغتم در اتاق عمل هم مشغول نقاشی بودم.

صمدبین در پایان درباره گرایشش به نقاشی انتزاعی بیان کرد: من به جز استادانم در دانشگاه، هیچ وقت در کلاس استادی شرکت نکردم و تا سال دوم دانشگاه رئال کار می‌کردم. تابلویی از یک مبل کشیده بودم که آن قدر دقیق بود که استادم به من گفت این نقاشی به درد این می‌خورد که در یک مبل فروشی نصب شود، حرف او مرا درگیر خود کرد و از آن پس تصمیم گرفتم که از نقاشی رئال فاصله بگیرم و انتزاعی نقاشی کنم. قریب به ۲۵ سال است که نقاشی انتزاعی می‌کنم و فکر می‌کنم و معتقدم نقاشی انتزاعی بهترین شیوه برای بیان هنری جهان و پیرامونم است و تاکنون آثارم به نمایشگاه گروهی متعددی راه پیدا کرده‌اند.

نمایشگاه آثار زهره صمدبین با عنوان «تلپورت» تا ۲۰ مرداد در گالری سرزمین هنر به نشانی اوین، ابتدای سربالایی کچویی، کوچه صفا، پلاک ۴ برپاست.

منبع: روابط عمومی این نمایشگاه

کد مطلب: ۲۱۷۸۶۴
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت