بازگشت تابلو نقاشی «واسیلی کاندینسکی» را به وارثان صاحب یهودی

مقامات شهر آمستردام اعلام کردند تابلو نقاشی از «واسیلی کاندینسکی» را به وارثان صاحب یهودی این اثر بازمی‌گردانند.

بازگشت تابلو نقاشی «واسیلی کاندینسکی» را به وارثان صاحب یهودی

مقام‌های شهر آمستردام در هلند با اتخاذ تصمیمی که به یک کشمکش درازمدت پایان می‌دهد، تابلو نقاشی از «واسیلی کاندینسکی» نقاش نامدار روس را به وارثان مالک یهودی این اثر بازمی‌گردانند. این تابلو نقاشی از سال ۱۹۴۰ در مجموعه موزه اشتدلیک آمستردام نگهداری می‌شد.

این تابلو نقاشی که «نقاشی با خانه‌ها» نام دارد و در سال ۱۹۰۹ خلق شده است از موزه این شهر به خانواده «ایرما کلین» و «رابرت لوئینستین» منتقل خواهد شد. این زوج این نقاشی را پیش از آنکه سربازان نازی هلند را در جریان جنگ جهانی دوم اشغال کنند به مالکیت داشتند. این نقاشی پنج ماه پس از هجوم نازی‌ها در یک حراجی به قیمتی کمتر از ارزش واقعی فروخته شد.

سال گذشته بود که دادگاهی در آمستردام حکم سال ۲۰۱۸ که برای این باقی ماندن این نقاشی در موزه اشتدلیک را تایید کرد. این نقاشی توسط موزه در سال ۱۹۴۰ در یک حراجی عمومی به قیمتی که اکنون معادل ۱۶۰۰ دلار است خریداری شده بود؛ این درحالی است که ارزش واقعی این نقاشی امروزه به ۲۲ میلیون دلار می‌رسد.

تصمیم دادگاه انتقادهایی را به دنبال داشت و به بررسی این موضوع توسط کمیته‌ای که وزارت فرهنگ هلند تعیین کرده بود منجر شد. این کمیته در نهایت به نفع وارثان حقیقی اثر تصمیم‌گیری کرد.

«واسیلی کاندیسنکی» نقاش روس و پیشگام هنر انتزاعی بود. در حال حاضر تابلو نقاشی «نقاشی با خطوط سفید» که در سال ۲۰۱۷ به قیمت ۴۱ میلیون دلار در حراجی ساتبیز فروخته شد به عنوان گرانترین اثر این هنرمند شناخته می‌شود.

منبع: ايسنا
کد مطلب: ۳۵۳۴۴۰
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت