نمایش نقاشی ربوده شده پس از ۲۳ سال

 تابلو نقاشی از «گوستاو کلیمت» که پس از سال‌ها در همان گالری که از آن ربوده شده بود کشف شد، برای نخستین‌بار پس از این اتفاق در ایتالیا به نمایش گذاشته می‌شود.

نمایش نقاشی ربوده شده پس از ۲۳ سال

تابلو نقاشی «پرتره یک بانو»(۱۹۱۷) اثر «گوستاو کلیمت» برای نخستین‌بار پس از کشف در دیوار همان گالری که به مدت ۲۳ سال از آنجا ربوده شده بود در ایتالیا به نمایش گذاشته می‌شود. این نقاشی در سال ۲۰۱۹ درحالی که در دیوار گالری هنر مدرن «ریچی اودی» واقع در شهر «پیاچنزا»‌ پنهان شده بود کشف شد.

در ابتدا قرار بود این نقاشی در نمایشگاه اختصاصی آثار «کلیمت» در سال ۲۰۲۰ به نمایش گذاشته شود اما این نمایشگاه به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا به تعویق افتاد.

مسوولان گالری «ریچی اودی» روز جمعه اعلام کردند این نقاشی بالاخره در ماه اکتبر در «موزه رم» در نمایشگاهی که به دوران فعالیت «کلیمت» در ایتالیا می‌پردازد، برای عموم مردم به نمایش گذاشته خواهد شد.

حضور «کلیمت» در ایتالیا تاثیر زیادی بر روی آثار هنری‌اش داشته است برای مثال استفاده از ورق طلا در آثار این هنرمند پس از بازدیدش از کلیسای جامع سن مارکو در ونیز در آثار هنرمند نمود پیدا کرد.

این نقاشی پیش از آنکه بار دیگر به «ریچی اودی» بازگردانده شود به مدت پنج ماه به نمایش گذاشته می‌شود. «کلیمت» این نقاشی را در سال ۱۹۱۷ یعنی یک سال پیش از پایان عمرش نقاشی کرد. گالری «ریچی اودی» این اثر هنری را در سال ۱۹۲۵ خریداری کرده بود.

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۳۵۴۳۹۴
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت