کشف تصویر مخفی از داخل تابلوی نقاشی مشهور؛ مرد غم ها

یک نقاشی پنهان در داخل اثر دیگری کشف شده است. این نقاشی اثر ساندرو بوتیچلی، هنرمند افسانه‌ای ایتالیایی است. نام این اثر، «مرد غم‌ها» است و متعلق به تقریباً ۱۵۰۰ سال پیش، صد‌ها سال است که این اثر با رازی نهفته در دل خود، از دید عموم پنهان مانده است.

کشف تصویر مخفی از داخل تابلوی نقاشی مشهور؛ مرد غم ها

به نقل از نیویورک پست، این نقاشی از قرن نوزدهم در اختیار یک خانواده بوده که این موضوع فرصت بررسی و مطالعه دقیق آن توسط کارشناسان را محدود می‌کرد.

اکنون این اثر با حداقل قیمت تضمینی ۴۰ میلیون دلار در ۲۷ ژانویه در ساتبیز به حراج گذاشته شده است و در حال حاضر، یک کارشناس رازی را در آن پیدا کرده است. کریس آپوستل، معاون ارشد ساتبی و کارشناس نقاشی‌های اساتید قدیمی، در حالی که اخیراً مدتی را با این اثر سپری می‌کرد، متوجه چیز عجیبی شد: چیزی که به نظر می‌رسید ترکیبی از مریم مقدس باشد که سر کودکی مسیحی را در گهواره قرار داده است.

کشف تصویر مخفی از داخل تابلوی نقاشی مشهور

وقتی این اثر به شکل وارونه می‌چرخد ​​و با مادون قرمز به آن نگاه می‌شود، جزئیات این اثر به ویژه قابل توجه است. آپستل گفت که جنبه ناشناخته یک نقاشی، به اصطلاح "زیر طراحی" بی سابقه نیست. در آن زمان، متریالی که روی آن نقاشی می‌شد، یعنی بوم، گران بود.

او گفت: "بوم نقاشی، کالایی با ارزش در رنسانس بود، بنابراین منطقی است که بوتیچلی نمی‌خواهد بوم را بیرون بیندازد، کند، فقط به این دلیل که طراحی اولین موتیفی را که روی آن گذاشته بود رها کرده بود. در عوض، به نظر می‌رسد، بوتیچلی به سادگی بوم را چرخانده و نقاشی خیره کننده فعلی را روی آن ایجاد کرده است. "

در حالی که این خلق اثر موازی احتمالاً عمدی نبوده است، اما احتمال می‌رود نقاشی‌های متعدد دیگری وجود دارند که به همین شیوه خلق شده اند آنا کشف نشده اند.

 

منبع: انتخاب
کد مطلب: ۳۵۶۸۰۳
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت