پهپاد شگفت‌انگیزی که بر اساس طرح لئوناردو داوینچی ساخته شده است/ویدیو

لئوناردو داوینچی را بیشتر به خاطر آثاری همچون «مونا لیزا» و «شام آخر» می شناسند. اما شاید ندانید که صدها سال پیش از اولین پرواز بشر، این دانشمند نابغه، طرحی را برای یک هواپیما بر روی کاغذ آورده بوده.

پهپاد شگفت‌انگیزی که بر اساس طرح لئوناردو داوینچی ساخته شده است/ویدیو

اواخر دهه ۱۴۸۰ میلادی، لئوناردو داوینچی طرح هوشمندانه ای از یک هلیکوپتر تک سرنشین را خلق کرد. اگر نگاهی به طرح او می انداختید با خود می گفتید احتمالاً اگر هم آن را می ساخت، به پرواز در نمی آمد. اما اشتباه نکنید. این مرد ایتالیایی یک نابغه بود.

پهپاد شگفت‌انگیزی که بر اساس طرح لئوناردو داوینچی ساخته شده است

یک تیم مهندسی از دانشگاه مریلند در سال ۲۰۱۹ فناوری به کار رفته در این طرح را در قالب یک مسابقه طراحی تست کرد. سپس در طول یک سال و نیم بعد یکی از اعضای تیم به نام آستین پریت، پهپادی را بر اساس طرح داوینچی ساخت و آن را چند بار به پرواز درآورد.

پریت، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا که این پهپاد را برای تزش ساخته بود، می گوید: «وقتی پهپاد کار کرد خیلی شگفت زده شدم.» او و سایر هم تیمی هایش در ابتدا درباره ی این که پهپاد بتواند پرواز کند، مردد بودند.

اما بعد از این که چند شبیه سازی رایانه ای و مدل ساخته شده توسط چاپگر سه بعدی بارقه هایی از امید را نمایان ساختند، تیم سازنده برای ادامه راه هیجان زده تر شدند.

پهپاد شگفت‌انگیزی که بر اساس طرح لئوناردو داوینچی ساخته شده است

او نتایج کار و اولین ویدیو از پرواز این پهپاد را هفته ی گذشته در کنفرانس Transformative Vertical Flight 2022 در سن خوزه کالیفرنیا ارائه داد.

این پروژه مثال خوبی از این قضیه است که چطور فناوری در حال جدا شدن از طراحی سنتی هواپیما و بالگرد است؛ هرچند که بعید است یک پرنده ی قرن پانزدهمی به این زودی تبدیل به پهپادی بشود که آن را بتوان از سایت آمازون خریداری کرد.

در این کنفرانس مجموعه ای از پرنده هایی که می توانستند ابتدا به صورت عمودی بلند شده و بعد به صورت افقی به مسیر ادامه دهند، به نمایش گذاشته شده بودند. شرکت هایی نظیر Kitty Hawk، Airbus، Transcend Air و Jaunt امیدوارند بتوانند حمل و نقل را متحول کرده و مردم را توسط تاکسی های هوایی به مقصدشان برسانند.

اگرچه پریت یک پهپاد کوچک ساخته است، اما از این فناوری می توان برای ساختن پرنده ای که به اندازه ی حمل یک آدم بزرگ باشد استفاده کرد. او می گوید: «من معتقدم که می توان آن را به خوبی در ابعاد بزرگ تر ساخت.»

حجم ویدیو: ۳.۶۸M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۳۹ دانلود ویدیو
کد مطلب: ۳۵۷۳۲۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت