نمایشگاهی برای نمایش تغییرات اقلیمی

یک نمایشگاه هنری در نیویورک تاثیرات تغییرات اقلیمی را به روش جدیدی به نمایش می‌گذارد.

نمایشگاهی برای نمایش تغییرات اقلیمی

 «زمین آرام» عنوان نمایشگاه هنری در شهر نیویوک است که با استفاده از فناوری واقعیت افزوده برای افزایش سطح آگاهی درباره تاثیرات تغییرات اقلیمی برگزار شده است.

بازدیدکنندگان از این نمایشگاه همزمان با بازدید از اتاق‌های مختلف نمایشگاه که در آن‌ها آثار هنری چیدمان قرار داده شده است، از هدست‌های واقعیت مجازی نیز استفاده می‌کنند تا آثار هنری چیدمان زنده به نظر برسند.

یکی از آثار هنری چیدمان که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده، اثری است که با استفاده از  ۴۴,۰۰۰ کیسه پلاستیکی ساخته شده است. در ایالت نیویورک، پیش از ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی این تعداد کیسه پلاستیکی در هر دقیقه استفاده می‌شد.

نمایشگاهی برای نمایش تغییرات اقلیمی

مسوولان برگزاری این نمایشگاه قصد داشتند این نمایشگاه را به روشی برگزار کنند که کسل‌کننده نباشد، بنابراین واقعیت افزوده را نیز در این نمایشگاه گنجاندند.

در این نمایشگاه اکوسیستم‌هایی همچون جنگل و اقیانوس در کنار مشکلات مربوط به محیط زیست همچون استفاده از لوازم یک‌بار مصرف پلاستیکی و ماهیگیری بیش از حد به نمایش گذاشته می‌شوند.

نمایشگاهی برای نمایش تغییرات اقلیمی

سود حاصل از فروش بلیت‌های این نمایشگاه صرف کاشت درختان مانگرو می‌شود که در ذخیره کربن گرم‌کننده اقلیم، بهتر از سایر درختان عمل می‌کنند.

منبع: ايسنا
کد مطلب: ۳۵۹۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت