پیکاسوی «شان کانری» ۲۲ میلیون دلار فروخته شد

تابلویی از پابلو پیکاسو که زمانی به شان کانری، بازیگر معروف اسکاتلندی، تعلق داشت، ۳ میلیون دلار بیشتر از ارزش تخمینی چکش خورد.

پیکاسوی «شان کانری» ۲۲ میلیون دلار فروخته شد

این تابلو که نیم تنه مردی در قاب ( Buste d’homme dans un cadre) نام دارد، به عنوان مهم‌ترین بخش از حراجی عصر هنر قرن بیستم و بیست و یکم کریستیز در مرکز نمایشگاهی و همایشی هنگ کنگ به حراج گذاشته شد.

تابلوی نیم تنه مردی در قاب، پرتره‌ای انتزاعی از یک تفنگدار است، سوژه‌ای که پیکاسو در دهه آخر عمرش اغلب دستمایه آثار خود قرار می‌داد.

تفنگداران سربازانی دلیر و سوژه‌ای محبوب برای اساتید نقاشی کلاسیک از جمله رامبرانت و دیگو ولاسکِز بودند. کارشناسان بر این باورند که پیکاسو آگاهانه با مجموعه نقاشی های تفنگداران در تلاش بود تا خود را در ردیف این اساتید قرار دهد. 

بخشی از عائدی حاصل از این حراج صرف کمک‌های بشردوستانه در اسکاتلند و باهاماس خواهد شد.

به گفته حراجی کریستیز، تابلوی نیم تنه مردی در قاب یکی از چند اثر پیکاسو بود که شانری در مجموعه خود داشت. این اسطوره سینمایی معمولا آثار مربوط به دوران اولیه حرفه هنری پیکاسو را به بقیه ترجیح می‌داد.

ارزش تخمینی این تابلو چیزی در حدود ۱۹ میلیون دلار برآورد شده بود اما در نهایت به قیمت ۲۲ میلیون دلار به فروش رسید. بخشی از عائدی حاصل از این حراج صرف کمک‌های بشردوستانه در اسکاتلند و باهاماس خواهد شد. اسکاتلند زادگاه کانری و باهاماس جایی است که وی بیش از سه دهه در آن زندگی کرد و سال گذشته در همان‌جا درگذشت.
منبع: همشهری آنلاین
کد مطلب: ۳۵۹۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت