بزرگ‌ترین نمایشگاه «توماس هاردی» در ۴ موزه

مجموعه‌ی از اشیاء متعلق به «توماس هاردی» رمان‌نویس و شاعر مطرح انگلیسی در چهار موزه با مضامین مختلف به نمایش گذاشته شده است.

بزرگ‌ترین نمایشگاه «توماس هاردی» در ۴ موزه

موزه دورست، موزه پول، موزه سالزبری و موزه ویلتشایر هرکدام به عنوان بخشی از نمایشگاه بزرگ «توماس هاردی» به نمایش گروهی از اشیاء متعلق به این نویسنده مطرح می‌پردازند.

«هریت استیل» نمایشگاه‌گردان این رویداد در این‌باره توضیح داد: این مجموعه‌ای «کاملاً باورنکردنی» است که امیدوارم با افراد در سطوح مختلف ارتباط برقرار کند

از جمله متعلقات این نویسنده که در این نمایشگاه بزرگ به نمایش گذاشته شده می‌توان به نسخه خطی رمان «شهردار کستربریج»، یک کتری که زمانی متعلق به مادربزرگ هاردی بود و یک سنگ قبر که نویسنده برای سگش ساخته بود، اشاره کرد.

این نمایشگاه با مشارکت موزه‌های وسکس برپا شده و بیش از پنج‌هزار کمک مردمی برای برپایی آن که تا ۳۰ اکتبر ادامه خواهد داشت، جمع‌آوری شده است.

موزه دورست چشم‌انداز روستایی - تنش‌های اجتماعی،  موزه پول: چشم‌انداز ساحلی - عشق و جنگ، موزه سالزبری: منظر شهری - زنان و مذهب و موزه ویلتشایر: منظره باستانی - خرافات، چهار موزه‌ای هستند که به مضامین مختلف از زندگی «توماس هاردی» می‌پردازند.

«توماس هاردی» رمان‌نویس و شاعر جنبش ناتورالیستی اهل انگلستان بود که در سال ۱۸۴۰ در حوالی دورچستر انگلستان به دنیا آمد. او در ابتدا حرفه‌ معماری را انتخاب کرد، اما کمی بعد به نوشتن و سرودن شعر روی آورد. «هاردی» ده‌ها رمان و شعر نوشت و امروزه به عنوان یکی از شاعران و نویسندگان مطرح قرن بیستم شناخته می‌شود.

از جمله آثار او که شهرت جهانی دارند می‌توان «تس» و «دور از اجتماع خشمگین» را نام برد که براساس هر دو آن‌ها نیز فیلم ساخته شده است. «توماس هاردی» سال ۱۸۷۳ داستان «یک جفت چشم آبی» را با نام خودش منتشر کرد. رمان «دور از اجتماع خشمگین» در سال ۱۸۷۴ منتشر شد و به حدی موفق بود که هاردی کار معماری را رها کرد و به صورت تمام‌وقت به ادبیات پرداخت. در طی ۲۵ سال بعد «هاردی» بیش از ۱۰ رمان نوشت.

منبع: ايسنا
کد مطلب: ۳۶۰۰۲۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت