در موزه هنرهای زیبای بوستون

«NFT» آثار هنری برای ۲ تابلوی گرانبها حراج می‌شوند

موزه هنرهای زیبای بوستون، نسخه «NFT» آثار هنری منتخب مجموعه خود را به منظور تامین بودجه حفاظت از آثار نقاشی به فروش می‌رساند.

«NFT» آثار هنری برای ۲ تابلوی گرانبها حراج می‌شوند

مجموعه‌ای از آثار هنری شامل نقاشی‌های پاستل هنرمندان امپرسیونیسم چون «کلود مونه» و «ادگار دِگا» که بین سال‌های ۱۸۶۰ تا ۱۹۱۰ خلق شده‌اند در قالب «NFT» (دارایی‌های دیجیتال غیرقابل معاوضه) از سوی موزه هنرهای بوستون به فروش گذاشته می‌شوند.

این اقدام با همکاری کمپانی «LaCollection» انجام شده که در زمینه ارائه نسخه‌های دیجیتالی باکیفیتی از آثار هنری فیزیکی فعالیت می‌کند.

از آثار برجسته مجموعه «NFT» حراج شده توسط موزه بوستون می‌توان به آثاری چون «چشم انداز وسیع» (۱۸۶۲) و همچنین اثر «منظره دریا در غروب خورشید» ( ۱۸۶۲) از آثار «کلود مونه» اشاره کرد که یکی از نخستین نقاشی‌های پاستل این هنرمند است که در اولین نمایشگاه آثار امپرسیونیسم پاریس در سال ۱۸۷۴ به نمایش گذاشته شده بود.

همچنین هفت نقاشی پاستل از «ژان فرانسوا میله» از جمله «قاصدک ها» (۱۸۶۷-۱۸۶۸)، «مزرعه در مهتاب» (۱۸۶۸)، «رقصندگان در حال استراحت» (۱۸۸۱-۱۸۸۵) و «رقصندگان رُز» (حدود ۱۹۰۰) نیز در قالب دارایی دیجیتال (NFT) در این حراجی عرضه می‌شوند.

در مجموع، ۲۴ اثر هنری «NFT» با قیمت اولیه ۳۱۴ دلار به حراج گذاشته خواهد شد. سپس هر مالک در قرعه‌کشی شرکت داده می‌شود تا برنده نسخه « NFT » یکی از دو نقاشی «ادگار دِگا» شود.

پول حاصل از فروش نسخه «NFT» این آثار هنری، صرف حفظ و نگهداری نسخه فیزیکی دو نقاشی از «ادگار دِگا» هنرمند مطرح فرانسوی در مجموعه موزه می‌شود که شامل نقاشی‌های «ادموندو و ترز موربیلی» (۱۸۶۵) و «پدر در حال گوش دادن به لورنزو پاگان‌ها در حال نواختن گیتار» (۱۸۶۹) می‌شود.

منبع: ايسنا
کد مطلب: ۳۶۰۶۷۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت