با حضور اصحاب فرهنگ، هنر و هنرمندان؛

نمایشگاه نقاشی‌خط «مه نوشته‌ها» با آثاری متفاوت گشایش یافت

نمایشگاه نقاشی‌خط مه نوشته‌ها با حسی متفاوت و خاص با ایده برگرفته از طبیعت و اشعار زیبا کاری از «مرضیه معماریان» با حضور برخی هنرمندان از جمله استاد جواد بختیاری نقاش و خطاط، علاقه‌مندان به این حوزه در فرهنگسرای نیاوران گشایش یافت.

نمایشگاه نقاشی‌خط «مه نوشته‌ها» با آثاری متفاوت گشایش یافت

مرضیه معماریان خالق این آثار جدید جمعه شب - ۱۷ تیرماه ۱۴۰۱- در آیین گشایش این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به جزییات برپایی این نمایشگاه با عنوان «مه نوشته‌ها» توضیح داد: مه نوشته اولین نمایشگاه انفرادی ست که با ۲۲ اثر به صورت نمایشگاه نقاشی‌خط در سالن شماره دو فرهنگسرای نیاوران از ۱۷ تا ۲۴ تیرماه ۱۴۰۱برپا شده و هر روز میزبان مخاطبان و علاقه‌مندان به هنر و هنرمندان خواهد بود.

نمایشگاه نقاشی‌خط «مه نوشته‌ها» با آثاری متفاوت گشایش یافت

این هنرمند در ادامه با اشاره به اینکه قیمت‌گذاری روی کار هنری به نسبت هزینه و زمان و بستگی به دشواری کار و نوشته دارد که شاید برخی از کارها حتی یکماه زمان برده باشد، خاطرنشان کرد: آثار موجود در این نمایشگاه از ۲۰ تا ۳۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

وی گفت: تکنیکی که در آثار موجود در این نمایشگاه به کار برده شده جدید است اما هنوز اسمی برای آن در نظر نگرفته ام؛ همه کارها بر گرفته از طبیعت، اشعار عاشقانه و باران است.

معماریان اظهارداشت: سعی شده رنگ هر نقاشی بر اساس کار انتخاب شود، به عنوان مثال قرمز همانطور که می‌دانید سمبل عشق است یا زرد نماد پاییز، برای همین کارها متفاوت و خاص شده است.

این هنرمند در خاتمه با بیان اینکه از کودکی فقط به فکر آموختن بودم و به آموزش دادن فکر نکردم، تاکیدکرد: چنانچه فردی علاقه‌مند به فراگیری هنر نقاشی‌خط باشد بطور یقین به او کمک خواهم کرد.

نخستین نمایشگاه نقاشی‌خط استاد مرضیه معماریان به میزبانی فرهنگسرای نیاوران همه روزه از ۱۷ تا ۲۴ تیرماه ۱۴۰۱ از ساعت ۱۰ تا ۱۸ میزبان مخاطبان و علاقه‌مندان به هنر خواهد بود.

مرضیه معماریان متولد آبان ۱۳۵۹ در تهران و ساکن کرج است. وی از کودکی علاقه‌مند به رشته‌های هنری بوده و در کلاس‌های هنری مختلفی حضور داشته که در نهایت از این میان، معرق کاری، طراحی و خوشنویسی را به صورت جدی دنبال می کند.

معماریان دارای مدرک ممتاز از انجمن خوشنویسان است و از محضر اساتید صاحب نامی همچون فتحعلی واشقانی، جواد بختیاری، رویا حسینی و امیر سیف آبادی بهره برده است. دریافت و درک مرضیه معماریان از طبیعت، باران و همچنین اشعار عاشقانه، باعث شکل گیری تکنیکی خلاقانه در بوجود آمدن آثارش در این نمایشگاه شده است.

منبع: ایرنا
کد مطلب: ۳۶۰۹۵۱
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت