ثروتمندترین هنرمند بریتانیا آثارش را آتش می‌زند!

حرکت عجیب نقاش مشهور

دیمین هِرست، هنرمند معروف انگلیسی، قرار است در ماه آینده هزاران نقاشی خود را در پروژه‌ای با تمرکز بر هنر به عنوان پول بسوزاند.

حرکت عجیب نقاش مشهور

دیمین هرست که در سال ۲۰۲۰ با دارایی خالص بیش از ۳۱۵میلیون پوند ثروتمندترین هنرمند بریتانیا بود، آثار هنری گالری لندن خود را نابود خواهد کرد.

 او در سال ۲۰۱۶ میلادی ۱۰هزار نقاشی نقطه‌ای منحصربه‌فرد خلق کرد که هر کدام عنوان خاص خود را داشتند و بعدا در قالب NFT‌  به قیمت ۲۰۰۰ دلار فروخته شدند.

به خریداران این امکان داده شد که «NFT» این آثار را به عنوان یک دارایی دیجیتال حفظ یا آنها را با اثر هنری فیزیکی معامله کنند. در هر صورت نمی‌توانند هر دوی آنها را نگه دارند. ۲۴ ساعت قبل از ضرب‌الاجل اعلام‌شده، ۴۱۸۰ نفر NFT خود را با یک اثر هنری فیزیکی تعویض کردند و ۵۸۲۰ نفر ترجیح دادند NFT خود را حفظ کنند و در نتیجه دیمین هرست قصد دارد نسخه‌های فیزیکی به‌جا‌مانده را به آتش بکشد.

این هنرمند سال گذشته در یک مصاحبه ویدئویی در یوتیوب به مارک کارنی، رئیس سابق بانک مرکزی انگلستان، گفت که پروژه‌اش با عنوان «پول» یک چیدمان اما در سطح جهانی است و مشارکت همه بخشی از پروژه است.  «NFT»  با دارایی‌های دیجیتال در چند سال گذشته در بازار هنر جهانی رشد چشمگیری داشته‌ است، به طوری که حراجی‌های بزرگ آثار هنری مبالغ نجومی را برای آثار برتر دیجیتال تضمین می‌کنند.

در مارس ۲۰۲۱، خانه حراج کریستیز اثری را با عنوان «هرروز: ۵۰۰۰ روز اول» اثر هنرمند دیجیتالی به نام «بیپل» را با رکورد ۶۹ میلیون دلار فروخت.

منبع: ايسنا
کد مطلب: ۳۶۱۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت