معترضان محیط‌زیستی جریمه نقدی شدند

دو فعال محیط‌زیستی که به نشانه اعتراض در یکی از گالری‌های هنری لندن به تابلو نقاشی ارزشمندی حمله کرده بودند، به پرداخت جریمه محکوم شدند.

معترضان محیط‌زیستی جریمه نقدی شدند

دو معترض محیط زیستی که به تابلو نقاشی «گاری علوفه» ‌ مشهورترین اثر هنری «جان کانستبل» در گالری ملی لندن حمله کرده بودند برای وارد کرد بیش از ۱,۰۰۰ پوند خسارت به این نقاشی به پرداخت جریمه محکوم شدند.

دو معترض ۲۲ و ۲۳ ساله از گروه محیط‌زیستی «استخراج نفت را متوقف کنید» ‌ در ماه جولای سطح این تابلو نقاشی که به سال ۱۸۲۱ تعلق دارد را با تصویر بازآفرینی‌شده از آینده ویران‌شده پوشاندند و سپس دست‌هایشان را با استفاده از چسب به قاب نقاشی چسباندند.

یکی از این معترضان بلافاصله پس از این اقدام اعتراضی بیان کرد که نسخه بازآفرینی‌شده از تابلو نقاشی «گاری علوفه»، اعتیاد ما به استفاده از سوخت‌های فسیلی در حومه شهر را به تصویر می‌کشد. در نسخه بازآفرینی‌شده توسط این فعالان، جاده جایگزین رودی شده بود که در نقاشی «گاری علوفه» وجود دارد و از کارخانه‌هایی که در افق دوردست دیده می‌شدند، دود به آسمان پراکنده می‌شد.

دادگاهی در انگلستان در روز سه‌شنبه این دو معترض را برای ایجاد خسارات مجرم شناخت. این درحالی است که هر دو این معترضان خود این جرم را نپذیرفته‌اند و معتقدند با توجه به مصوبه ۱۰ و ۱۱ کنوانسیون اروپایی حقوق بشر که به حق آزادی بیان اشاره دارد آن‌ها به صورت قانونی اجازه این اعتراض را داشتند.

اما قاضی با توجه به آسیب جدی که به تابلو نقاشی وارد شده است این اقدام را غیرقانونی عنوان کرد. در نتیجه هر کدام از معترضان موظف به پرداخت ۵۴۰.۷۴ پوند جریمه به گالری ملی لندن شدند.

«گالری علوفه» ‌ تنها تابلو نقاشی نیست که در ماه‌های اخیر هدف حمله معترضان گروه‌های مختلف حامی محیط زیست قرار گرفته است. این گروه از افراد، به نقاشی «مرگ و زندگی» اثر «گوستاو کلیمت» ‌ نقاش برجسته اتریشی حمله کردند و روی آن رنگ سیاه روغنی ریختند.

دو معترض بر روی یکی از نقاشی‌های «امیلی کار» نقاش کانادایی که در «گالری هنر ونکوور» ‌ نگهداری می‌شود، شیره درخت افرا ریختند و دست‌هایشان را با چسب دیوار چسباندند. «جیغ» اثر «ادوارد مونک» که در «موزه ملی نروژ» واقع در «اسلو» نگهداری می‌شود، چندی پیش هدف حمله معترضان نیز قرار گرفته بود.

مجموعه تابلوهای مشهور «قوطی‌های سوپ کمبل» اثر «اندی وارهول» هنرمند نامدار آمریکایی که در «گالری ملی استرالیا» نگهداری می‌شود نیز توسط معترضان محیط‌زیستی خط‌خطی شده بود. دو فعال حوزه محیط زیست دستانشان را به قاب دو تابلو نقاشی اثر «فرانسیس گویا» که در موزه «پرادو» نگهداری می‌شود، با چسب چسباندند.

همچنین گروهی دیگر از فعالان روی شاهکار «ون‌گوگ» سوپ نخودفرنگی ریختند. «دختری با گوشواره مروارید»، شاهکار عصر طلایی «یوهانس ورمیر» در «موزه مائریتشویس» واقع در «لاهه» و نقاشی گران‌قیمت «کومه‌ها» اثر «کلود مونه» نیز هدف معترضان قرار گرفته بودند. حتی «آفتاب‌گردان‌ها» ی مشهور «ون‌گوگ» نیز در امان نماندند و دو زن با حمله به تابلوی گران‌قیمت «گل‌های آفتاب‌گردان» روی آن سوپ گوجه فرنگی ریختند.

منبع: ايسنا
کد مطلب: ۳۶۴۳۲۸
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت