نمایش اثر هنرمند روانی در بیمارستان! نقاشی که الهام بخش ترانه ای از فردی مرکوری شد

پرتره‌ای که یک هنرمند برجسته دوره ویکتوریایی در دوران بستری بودن در بیمارستان خلق کرده است برای عموم مردم به نمایش گذاشته می‌شود.

نمایش اثر هنرمند روانی در بیمارستان! نقاشی که الهام بخش ترانه ای از فردی مرکوری شد

پرتره‌ای که «ریچارد داد» (Richard Dadd) نقاش مطرح بریتانیایی دوره ویکتوریایی در دوران بستری شدنش در یک بیمارستان روان درمانی نقاشی کرده بود، در همان بیمارستان که حالا به موزه تبدیل شده است برای عموم مردم به نمایش گذاشته خواهد شد.

«ریچارد داد» پس از حمله به پدرش با چاقو در سال ۱۸۴۳ میلادی و مرگ او بر اثر جراحات به عنوان مجرم مبتلا به مشکلات روانی به بیمارستان سلطنتی «Bethlem» واقع در جنوب لندن منتقل شد. او بعدها به بیمارستان روانی «براودمور» منتقل شد و تا پایان عمرش در سال ۱۸۸۶ میلادی در این مکان ماند.

او تابلو نقاشی «پرتره مرد جوان» را در دهمین سال اقامت در بیمارستان «Bethlem» خلق کرد. هویت سوژه این نقاشی مشخص نیست، اما گمان می‌رود یکی از بیماران یا دکتر «ویلیام هود» باشد که این هنرمند را به نقاشی کردن تشویق می‌کرد. سوژه این نقاشی در یک باغ تخیلی نقاشی شده است.

این تابلو نقاشی از موسسه «تیت» به موزه «Bethlem» امانت داده شده است تا در کنار عکسی نمایش داده شود که این هنرمند را حین نقاشی کردن در سال ۱۸۵۷ میلادی به تصویر می‌کشد. این نمایشگاه در ماه فوریه افتتاح می‌شود.
نمایش اثر هنرمند روانی در بیمارستان! نقاشی که الهام بخش ترانه ای از فردی مرکوری شد
Richard Dadd

«ریچارد داد» در اوایل دوران فعالیتش به عنوان یک هنرمند و یکی از با استعدادترین چهره‌های هنری شناخته می‌شد. او در «آکادمی سلطنتی» تحصیل کرد و برای خلق نقاشی‌هایی با موضوعات فانتزی به شهرت رسید.

یکی از تابلوهای نقاشی این هنرمند الهام بخش «فردی مرکوری» برای خلق ترانه‌ای که شد که توسط گروه موسیقی «کوئین» ضبط شد.

زوال سلامت روان این هنرمند در دوران سفرش به خاورمیانه در سال ۱۸۴۲ میلادی آغاز شد. او از توهم رنج می‌برد و پس از بازگشت به خانه‌اش در «کنت» پدرش را به قتل رساند؛ چراکه فکر می‌کرد پدرش شیطان است.

توهم‌های او در دوران بستری بودن در «Bethlem»، قدیمی‌ترین بیمارستان روانی جهان همچنان ادامه داشت، اما او در این مکان به لوازم نقاشی دسترسی داشت و می‌توانست نقاشی کند.
منبع: ايسنا
کد مطلب: ۳۶۴۹۵۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت