تقدیر اوکراینی‌ها از نقاش ناشناس با شیوه‌ای متفاوت

ایسنا نوشت: اوکراین تمبرهای پستی‌ را با تصویر یکی از گرافیتی‌هایی تولید کرد که «بنکسی»‌ ناشناس و مشهور بر روی ویرانه‌های جنگ‌زده این کشور خلق کرده است.

تقدیر اوکراینی‌ها از نقاش ناشناس با شیوه‌ای متفاوت

اوکراین به مناسبت نخستین سالگرد حمله روسیه به این کشور، روند تولید تمبرهای پستی را آغاز کرده که در آن پیروزی پسربچه‌ای بر مردی بالغ در مبارزه جودو به تصویر کشیده شده است.

«بنکسی»‌ هنرمند بریتانیایی مشهور، این گرافیتی را بر روی دیوار تخریب‌شده شهر «بورودیانکا» واقع در شمال غربی «کی‌یف» خلق کرده است که بسیاری از ساختمان‌های آن بر اثر حملات هوایی روسیه به ویرانه تبدیل شده‌اند.

گفته می‌شود این گرافیتی با الهام از «ولادیمیر پوتین»‌، رئیس جمهور روسیه خلق شده که دارنده کمربند سیاه جودو است.

روز جمعه ساکنان پایتخت اوکراین روز جمعه به دفتر اصلی کی‌یف هجوم بردند تا تمبرهای جدید را خریداری کنند.

یکی از افراد حاضر در اداره پست، اقتصاددان ۵۰ساله‌ای بود که از نیروهای نظامی اوکراین حمایت می‌کرد و برای خرید یکی از این تمبرها بسیار اشتیاق داشت، چراکه معتقد بود این تمبر در لحظه‌ای تاریخی، یعنی یک سال پس از گذشت حمله روسیه چاپ شده است.

«ماکسیم»‌ جوان ۲۶ ساله‌ای بود که یکی از این تمبرها را خریداری کرد و خوشحال بود که نخستین تمبر از یکی از آثار هنری بنکسی را تماشا می‌کند.

اخیرا نیز اعلام شد بر روی چهار مورد از گرافیتی‌هایی که «بنکسی»‌ چندی پیش بر دیوار ساختمان‌های جنگ‌زده اوکراین خلق کرده بود، شیشه‌های ضدضربه نصب شده است.

کد مطلب: ۳۶۶۱۳۱
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

  • حمید ص ارسالی در

    چقدر عالی. با سرمایه گذاری آمریکا ، اوکراین میتواند این تمبر را در تمام کشورهای اروپایی چاپ و پخش کند تا سود ببرد و همینطور به پیروزی امیدوارتر شود.

دیدگاه

تازه ها

یادداشت