وحید رهبانی چگونه به گاندو رسید؟

علی فاتحی در رشته‌توئیتی به توضیح چگونگی ورود وحید رهبانی به سریال گاندو پرداخت.

وحید رهبانی چگونه به گاندو رسید؟

علی فاتحی در رشته تویتی در توییتر با عنوان «وحید رهبانى چگونه به گاندو رسید؟!» نوشت:

۱. در سال ۱۳۸۹ تئاتر هدا گابلر روی صحنه رفت که به مذاق اصولگرایان خوش نیامد. همین موضوع باعث شد که با اعتراض شدید کیهان ، فارس ، بولتن ‌نیوز و …دولت که در اختیار تیم احمدی‌نژاد بود این تثاتر را متوقف کند. این اما پایان ماجرا نبود.

۲. سازندگان اثر از جمله وحید رهبانی احضار شدند. مشرق نیوز معتقد بود «دست‌اندرکاران این اثر به ترویج اباحه گری و لذت گرایی، ابتذال و اختلاط زن و مرد، ارائه مضامین نیست گرایانه و ترویج نهیلیسم، استفاده از نمادهای یک فرقه انحرافی موسوم به «بردگی جنسی و فراماسونری» پرداخته‌اند»

۳. بولتن نیوز رهبانی را عامل سرویس جاسوسی CIA می‌دانست و معتقد بود که او دوان دوان خود را به ایران نرسانده تا کار هنری کند و نوشت این هنرمند «سابقا ایرانی»، این نمایش را با بازی دوستان خود لوون هفتوان مقاله نویس نشریه گذار و ساسان قهرمان سردبیر نشریه گذار به اجرا درآورد

۴.بولتن نیوز در ادامه نشریه‌ گذار را تحت حمایت مستقیم و همه جانبه خانه آزادی freedomhouse خواند و گفت که این روزها ارتباط «خانه آزادی» و نشریه «گذار» با سرویس جاسوسی آمریکا (CIA) حتی برای ایرانیان خارج از کشور هم آشکار و علنی شده!

۵.همین موضوعات ظاهرا پرونده «محمدآقا»ی سریال گاندو را به جریان انداخت. حالا او باید جواب امضای بیانیه جنبش سبز که ده روز بعد از انتخابات ۸۸ به همراه محسن مخملباف، شهرنوش پارسی‌پور، عباس میلانی و اسماعیل خویی امضا کرده بود و تجمعاتی که در آن حضور داشت را می‌داد.

۶.اما داستان از این هم فراتر رفت؛ اتهام بهاییت! هم افزوده شد تا سیاهه او کامل شود و راه پس و پیش نماند. رهبانی که در سال ۸۷ تجربه همکاری با نشریه چکاوک هفته به سردبیری خسرو شمیرانی را داشت متهم به همکاری با "فرقه ضاله بهائیت" شد و کاملا از عرصه هنری کنار زده شد.

۷.اینکه در پس پرده چه معامله‌ای صورت گرفت مشخص نیست اما آنچه از شواهد پیداست از آن پس رهبانی را در آثاری منتسب به یک جریان خاص می‌بینیم. از گاندوهای جواد افشار تا شیشلیک محمدحسین مهدویان.

کد مطلب: ۲۰۰۱۵۰
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت