پای مطالبه گران به تلویزیون باز شد

سرنا_«گرانیگاه» عنوان برنامه تلویزیونی جدید شبکه افق است که از چهارشنبه هشتم اردیبهشت ساعت ۲۱ روی آنتن خواهد رفت.

پای مطالبه گران به تلویزیون باز شد

برنامه تلویزیونی «گرانیگاه» به تهیه‌کنندگی مهدی انصاری، سردبیری مریم مومن زاده و با اجرای علی چاووشی با شعار «نگاه خوش بینانه به آینده» روایت‌گر قصه مطالبه گرانی‌ است که تجربه مطالبه‌گری موفقی در حوزه های گوناگون اعم از مبارزه با خصوصی سازی های غلط، زمین خواری، حاشیه نشینی و ... داشته اند.

این برنامه از ۲ بخش اصلی گفتگوی استودیویی و فیلم مستند تشکیل شده است. سوژه های هر قسمت از برنامه مطالبه‌گرانی از شهرهای مختلف کشور همچون شیراز، بندرانزلی، قزوین، بوشهر، شهر بابک کرمان و سایر شهرها هستند.

در هر قسمت ضمن گفتگوی استودیویی با مطالبه گر، فیلم مستند مطالبه گری آنها نیز پخش خواهد شد. این فیلم های مستند که بخش اعظم آنها به کارگردانی سید مصطفی سید الحسینی و با تدوین روح الله قاسمی هستند با به تصویر کشیدن محل زندگی، چالش ها و روایت مطالبه گری سوژه هر قسمت، مخاطب را به مهمان برنامه نزدیک تر می کنند.

از دیگر بخش‌های این برنامه، گفتگو با کارشناس مربوطه در حوزه مورد مطالبه‌گری‌ است. در کنار این گفتگوها آیتم‌هایی نظیر آیتم آموزشی نیز در برنامه وجود دارد که اقتضائات و شیوه‌های مختلف مربوط به مطالبه گری در آن گنجانده شده است.

پیش تولید «گرانیگاه» از تابستان ۱۳۹۹ آغاز شده است و همچنان تولید آن ادامه دارد. فصل اول این برنامه در ۱۳ قسمت روی آنتن شبکه افق خواهد رفت.

مطالبه گر قسمت اول «گرانیگاه»، مصطفی نوروزی از ساکنین محله کوشکک شیراز است که در جهت حل مسائل محله اقدامات متعددی انجام داده است که البته با چالش های جدی نیز مواجه می شود. علی رهجو نیز کارشناس این قسمت، از منظر اقتصادی به بیان مسائل و مشکلات مناطق حاشیه ای شهرها می پردازد.

منبع: روابط عمومی شبکه افق

کد مطلب: ۲۰۴۰۳۳
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت