وحشت انسان ها از آیدا

سرنا_«گاردین» در گزارشی با عنوان «روبات هنرمند» نوشته است: آیدا روباتی است که در میان انسان‌ها، وحشت به پا کرده است. این زن، اگر بشود به آن گفت زن، کار خود را در هنر با نقاشی آبستره یا انتزاعی آغاز کرد و بعد به نقاشی از خود پرداخت.

وحشت انسان ها از آیدا

آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت رادیو ـ که هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه‌های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند، مطلب بالا را عنوان کرده است.

برخی اخبار امروز (۳ خردادماه) روزنامه‌های جهان به شرح زیر است:

_ خبر نخست روزنامه «فایننشال تایمز» از مقابله با ویروس هندی نوشته است: اطلاعات تازه خبر می‌دهد که واکسن‌های مقابله با کرونا قادر به مهار ویروس جهشی هندی نیز هست.

این روزنامه در گزارش دیگری با عنوان «دگرگونی جهان» نوشته است: کشتن جورج فلوید، توسط یک افسر سفیدپوست در آمریکا تاریخ پرخشونت آمریکا علیه سیاهان را آشکار و همه معترضان جهان را در یک نهضت تازه شکل گرفته، متحد کرد. تصویرهای نژادپرستانه قرن‌های گذشته، در یک سال اخیر زنده شدند. دبورا دوگلاس، تحلیل‌گر سیاسی نوشته است: ۹ دقیقه و ۲۰ ثانیه، برای خفه کردن یک سیاه که جهان را به صدا درآورد.

_ «گاردین» در گزارشی با عنوان « رودررو با صهیونیسم» نوشته است: یهودیان آمریکا، اکنون برای مقابله با اسرائیل قیام کرده‌اند. شعاری در دست زن سالخورده یهودی در خیابان‌ها دیده می‌شود که می‌گوید صهیونیسم یعنی نسل‌کشی. آربل آنگل، سردبیر یک نشریه یهودی نیز نوشته است که من در راه‌پیمایی با فلسطینیان و در همبستگی با آنها در سال ۲۰۱۴ تنها بودم. اما اکنون، تنها نیستم. جاناتان فریدلند، تحلیل‌گر سیاسی انگلیس گفته است: اسرائیل باید بداند، اکنون وزن انتقادات علیه آن سنگین شده است. در تظاهرات همبستگی با فلسطینیان در ۱۵ می، حضور یهودیان، پدیده‌ای غریب بود و اکنون شگفت‌انگیز.

* از حاشیه خبرها:

«گاردین» در گزارشی با عنوان «روبات هنرمند» نوشته است: آیدا روباتی است که در میان انسان‌ها، وحشت به پا کرده است. این زن، اگر بشود به آن گفت زن، کار خود را در هنر با نقاشی آبستره یا انتزاعی آغاز کرد. بعد به نقاشی از خود پرداخت.

آیدا، نخستین روبات هنرمند فراواقعی است که آثارش در موزه طراحی تمدن، به تماشا گذاشته خواهند شد. اکنون پرسش جهان هنر این است: چه بر سر هویت و خلاقیت می‌آید؟ آنچه انسان تا به امروز به خاطر آنها فخر می‌فروخت.

یک گروه برنامه‌ساز، روبات‌ساز، کارشناس هنر و روانشناسان برای ساخت روبات آیدا کار کرده‌اند. با این روبات، جایگاه انسان در هنر، چه خواهد شد؟

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۲۰۷۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت