از سرقت هوایی یک روزنامه‌نگار تا دست‌نوشته‌ میلیون دلاری انیشتین

سرنا_بسیاری از روزنامه‌ها از فروش دست‌نوشته آلبرت انیشتین سخن گفته‌اند. دست‌نوشته انیشتین از فرمول نسبیت که به قیمت یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار، به فروش رسیده است.

از سرقت هوایی یک روزنامه‌نگار تا دست‌نوشته‌ میلیون دلاری انیشتین

آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت رادیو ـ که هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه‌های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند، مطلب بالا را عنوان کرده است.

برخی اخبار امروز (۴ خردادماه) روزنامه‌های جهان به شرح زیر است:

_ «اکونومیست» در گزارشی نوشته است: ملی‌گرایان در ایتالیا فراموش شده‌اند، اما هنوز هستند. هنوز هیجان نگران‌کننده از اردوی آنها در ایتالیا احساس می‌شود. بعد از آن که ماریو دراگی پذیرفت نخست وزیر ایتالیا شود، ایتالیا آهی از سر راحتی کشید. همین که وعده سامان بخشیدن به وضعیت اقتصادی را داد، کافی بود.

_ «فایننشال تایمز» نیز در گزارشی با عنوان «سرقت هوایی» نوشته است: بلاروس به قصد دستگیری روزنامه‌نگار معترض، هواپیمای او را بر زمین نشاند. هواپیمایی «رایان ایر» آن را دزدی هوایی خواند. نخست وزیر یونان نیز خواستار برخورد اتحادیه اروپا شد. گیدئون راچمن، تحلیل‌گر سیاسی نوشته است: گروگان گیری بلاروس، سنت پر خطر جهانی را بنیان گذاشت. اروپا باید با این بی‌قانونی جهانی برخورد کند. آمریکا و اروپا، این اقدام را حرکتی علیه امنیت هوایی می‌دانند.

_ «لوفیگارو» در گزارشی با عنوان «پیروز در غزه» نوشته است: در غزه، حماس در میان انبوه ویرانه‌ها، پیروز جنگ است. برای حفظ این آتش‌بس شکننده، کمک‌های جهانی به سرعت سرازیر شدند و مرمت و بازسازی آغاز شده است. جنبش اسلامی در این حرکت، سخت در تکاپو است. منتقدان می‌گویند باید در پی یافتن راه‌حل‌های ماندگار در برابر درگیری‌های پیش‌رو، بود.

* از حاشیه خبرها:

E=mc۲ فرمول نسبیت؛ دست نوشته این فرمول از آلبرت انیشتین به قیمت یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار، به فروش رفت. این قیمت، سه برابر قیمتی است که برای این حراج، پیش‌بینی شده بود. دست‌نوشته از یک مجموعه خصوصی به فروش رسید. دست‌نوشته انیشتین به آلمانی است و برای فیزیکدان لهستانی، لودویک سیلبرستین در ۲۶ اکتبر ۱۹۴۶ نوشته شده است. سیلبرستین، از منتقدان و مخالف برخی از نظریه‌های انیشتین بود. دست نوشته را وراث او به حراج گذاشتند. نام خریدار نیز فاش نشده است.

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۲۰۸۰۶۱
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت