درآمد گزارشگرهای ورزشی دنیا چقدر است؟

سرنا_گزارشگرهای مسابقات ورزشی همواره نقش مهمی را در انتقال اطلاعات درباره رویدادهای ورزشی و بازیکنان، به طرفداران تیم‌ها ایفا کرده‌ و با وجود وظایف مهمی که بر دوششان گذاشته شده، همیشه یکی از پرسش ها این بوده است که چقدر درآمد دارند؟

درآمد گزارشگرهای ورزشی دنیا چقدر است؟

گزارشگرهای ورزشی را به عنوان افرادی می شناسیم که اطلاعات ورزشی را جمع‌آوری می‌کنند، با ادبیات خود به نگارش درمی‌آورند و آن‌ها را در قالب گزارش یک مسابقه ورزشی یا به صورت مکتوب (در قالب یک مقاله و خبر) با مخاطبانشان به اشتراک می‌گذارند و البته داشتن سابقه و زمینه ورزشی، می‌تواند فرصت‌های شغلی بهتری را برای این دسته از گزارشگران فراهم کند.

بر اساس اطلاعات ارائه شده در وبسایت «پی اسکیل»، درآمد سالانه یک گزارشگر ورزشی در کشوری مانند ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۲۱ ، حدود ۳۸هزار دلار است و این مبلغ به طور سالانه برای افراد مختلف بین ۲۷ تا ۶۸ هزار دلار تفاوت دارد.

به طور معمول گزارشگرهای ورزشی یکی از مدارک دانشگاهی خود را در رشته‌های مرتبط با این حرفه همچون روزنامه‌نگاری و یا ارتباطات کسب می‌کنند، همچنین برخی از فعالان این حرفه مدارک تکمیلی در حوزه ورزش کسب کرده‌اند.

گستره فعالیت گزارشگرهای ورزشی، تلویزیون‌های منطقه‌ای و یا ملی، روزنامه‌ها، رادیو و یا نهادهای آنلاین را شامل می‌شود. در این حرفه، گزارشگر اطلاعات مورد نیاز درباره نتایج و امتیازهای بازی، آسیب دیدگی بازیکنان، تغییر در ترکیب تیم و سایر اطلاعات مربوطه را ارائه می‌دهد و همچون حرفه‌ای‌های حوزه روزنامه‌نگاری باید از صحت اطلاعات اطمینان حاصل کرده و جدیدترین اطلاعات موجود را گزارش کند.

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۲۱۰۸۹۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت