رفع نارضایتی‌های هنرمندان رادیو نمایش/ قدیمی‌ها را بازمی‌گردانیم

سرنا_مدیر رادیو نمایش از رفع نارضایتی‌های هنرمندان رادیونمایش سخن گفت که در سال‌های اخیر به وجود آمده است.

رفع نارضایتی‌های هنرمندان رادیو نمایش/ قدیمی‌ها را بازمی‌گردانیم

محسن سوهانی مدیر رادیو نمایش با اشاره به سالگرد تاسیس این شبکه رادیویی در ششم تیرماه بیان کرد: در آستانه دهمین سالگرد تاسیس رادیو نمایش هستیم، البته تولید مجموعه نمایش‌های رادیویی به عنوان یک ژانر پرطرفدار رادیویی سابقه بیشتری دارد و اولین نمایش‌ها از سال ۲۳ به تولید رسید و تا الان نزدیک به ۸۰ سال از عمر نمایش‌های رادیویی می‌گذرد.

وی ادامه داد: نمایش‌های رادیویی در سال‌هایی هم خیلی مورد اقبال بود و مردم آثاری مثل «قصه‌های شب» یا «ارادتمند جانی دالر» را دنبال می‌کردند اینها نمایش‌هایی بودند که نسل‌های قبل با آنها زندگی کرده‌اند. در دوره‌ای هم تلویزیون آمد و رادیو را تحت‌الشعاع قرار داد اما با این حال نمایش رادیویی همچنان پرطرفدارترین ژانر رادیو به حساب می‌آید.

تلاش برای ارتقای کیفیت رادیو نمایش

سوهانی که از سال گذشته مدیریت رادیو نمایش را بر عهده گرفته است درباره رویکردهایی که در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو دنبال می‌کند، افزود: در ۶ یا ۷ سال اخیر نارضایتی‌هایی در میان هنرمندان به وجود آمده بود و ما رسالتی را حس کردیم که تغییراتی برای رفع اینها داشته باشیم، اینکه اولاً کیفیت نمایش‌های رادیویی و خود رادیو نمایش را ارتقا دهیم.

وی یادآور شد: رادیو نمایش در سال‌های اول جزو پرمخاطب‌ترین رادیوها بود و از آثار آن استقبال می‌شد اما در سال‌های اخیر اقبال کاهش پیدا کرد و برای ارتقای دوباره و اقبال به آن در آینده برنامه‌ریزی داشته‌ایم.

مدیر رادیو نمایش همچنین به گفتگو با پیشکسوت‌ها اشاره و عنوان کرد: با واسطه‌هایی با قدیمی‌های رادیو نمایش و هنرهای نمایشی صحبت کرده‌ایم تا دوباره بتوانیم از این افراد در رادیو نمایش بهره بگیریم، خیلی از پیشکسوت‌ها به واسطه کرونا کمتر در رادیو حضور پیدا می‌کردند و یا نمی‌توانستند بیایند و حالا از آنها دعوت می‌کنیم تا دوباره به رادیو بیایند.

بازگشت نویسنده‌های قدیمی رادیو

وی در پاسخ به حضور استعدادها و هنرمندان در رادیو نمایش توضیح داد: تولید نمایش‌های رادیویی یک کار تخصصی است و اگر بچه‌های تئاتر هم ورود کنند باید سال‌ها به اینجا بیایند و کار کنند تا به خروجی برسد. البته ما در همین مدت اقداماتی هم انجام داده‌ایم به طور مثال دفتر ادبیات نمایشی مجدد احیا شد و از نویسندگان با سابقه‌ای چون مجید نظری نسب، شهلا دباغی و ایوب آقاخانی دعوت شده است که در حال فعالیت هستند. در این سال‌ها تا حدی نویسنده‌های قدیمی قهر کرده بودند و حالا سعی داریم آنها را برگردانیم و در این مدت متن‌های خوبی هم تولید شده است.

سوهانی با اشاره به برنامه‌های روتین رادیو نیز گفت: برنامه‌های روتینی داریم از روز گذشته چهارم تیرماه «پرانتز باز» در عرصه هنر و «نوباب» در حوزه موسیقی روی آنتن رفته‌اند و همچنین قالب‌های جدیدی هم تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به این قالب‌های جدید گفت: عصر کنونی فضایی برای کراس مدیاست، عصر هم‌افزایی رسانه‌ای است و رسانه‌ها در فضای مجازی معنا دارند، در این فضا مالتی مدیا بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد و البته رسانه‌های صداپایه هم در این عصر رو آمده است که مصادیق آن همان پادکست‌ها و یا اپ هایی چون کلاب هاوس است.

سوهانی در پایان با اشاره به برنامه جدیدی در قالب رادیو پلاس یادآور شد: رادیو پلاس را طراحی کرده‌ایم که تلفیقی از ژانرهای مختلف انیمیشن، مستند و عروسکی است و در راستای همان هم افزایی ژانرهای رسانه‌ای است. ایده اولیه این برنامه هم از نمایش‌های «ارادتمند جانی دالر» که در شبکه سی بی اس امریکا تولید شده بود گرفته شده است که براساس آن مخاطب باید حدس می‌زد ژانر کار جاسوسی است یا چه فضایی دارد و به نوعی تعاملی جلو می‌رفت. ما هم این را بازآفرینی کرده و اسمش را «ارادتمند آقای خاص» گذاشته‌ایم.

منبع: مهر

کد مطلب: ۲۱۲۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت