شبکه پرس تی‌وی سردبیر وب‌سایتش را از دست داد

ماهان عابدین، سردبیر میز بریتانیای وب‌سایت پرس تی وی، شبکه خبری انگلیسی‌زبان صداوسیما در اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

شبکه پرس تی‌وی سردبیر وب‌سایتش را از دست داد

ماهان عابدین که از حدود چهار سال پیش همکاری خود را با شبکه پرس تی وی آغاز کرد، متولد ۱۲ آبان ۱۳۵۵ بود. 

او از ده‌سالگی به‌همراه خانواده در انگلیس زندگی می‌کرد و تحصیلات خود در مقطع کارشناسی ارشد رشته روابط بین‌الملل را در  London   school of economics به اتمام رساند.

سردبیر میز بریتانیای وب‌سایت پرس تی وی، بعد از تزریق نوبت اول واکسن کرونا، به‌دلیل هم‌زمانی عوارض ابتلا به کرونا درگذشت.

ماهان عابدین متخصص مطالعات تروریسم و کارشناس مسائل سیاسی ایران، عراق و جنبش‌های اسلامی بود.

سردبیری نشریه تروریسم مونیتور، همچنین نویسندگی بولتن اطلاعاتی خاورمیانه و مقاله‌نویسی برای نشریات پرشماری از جمله روزنامه لبنانی دیلی استار و روزنامه تایلندی آسیا تایمز از جمله سوابق اوست. او دارای مدرک کارشناسی ارشد نظریه سیاسی از مدرسه اقتصاد لندن بود.

عابدین، علاوه بر همکاری با پرس تی وی در جایگاه دبیر‌خبر، چهره‌ای شناخته در تحلیل مسائل روز سیاسی ایران و مباحث بین‌الملل گوناگون بود و به‌خاطر ابراز‌نظرات شجاعانه ضداستکباری خود، موردحمله رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای خط غربی، عربی، عبری بود.

دفاع عابدین از مواضع ج.ا.ا. باعث شد این روزنامه‌نگار آزاده مسلمان و وطن‌دوست ایرانی، در دوران زندگی در انگلیس، با تهاجم گسترده اپوزیسیون ضدایرانی در این کشور رو‌به‌رو شود.

شبکه پرس تی وی ضمن تجلیل از دفاع تمام‌قد، مستمر و شجاعانه این همکار صدیق و پرتلاش خود از مبانی حقیقت و مقابله با جریان سلطه غرب، ضایعه فقدان ماهان عابدین را به‌عنوان روزنامه‌نگار و تحلیلگری جسور و حق‌گرا، به جامعه روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه در ایران اسلامی و جهان تسلیت عرض می‌کند.

 

کد مطلب: ۳۵۳۱۵۹
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت