مروری بر گذشته و حال کُشتی ایران در «روی خاک»

مجموعه مستند «روی خاک» مروری بر گذشته و حال ورزش کشتی به تهیه‌کنندگی «فرزام فرامرزی» و کارگردانی «میلاد پرور» از جمعه (۱۲ شهریور) ساعت ۲۰ از شبکه مستند پخش می شود.

مروری بر گذشته و حال کُشتی ایران در «روی خاک»

فرامرزی دراینباره گفت: سریال-مستند «روی خاک» با پژوهش و روایت «صدرالدین کاظمی» در شبکه مستند تولید شده و به شیوه‌  توضیحی  به واکاوی ورزش کُشتی را از ابتدا و نحوه‌ی شکل‌گیری‌اش تا اکنون می پردازد.

وی افزود: در این مجموعه قطعه‌هایی تاریخ‌ساز از جهان ورزش کُشتی، بیش از آن‌که دارای چارچوبی شاعرانه شوند، در قالبی استدلالی گرد هم آمده و به توصیف تاریخ پرفراز و نشیب ورزش کُشتی ایران می‌پردازد.

فرامرزی گفت: این مستند از حضور  یکایک تاریخ‌سازان این ورزش- از یک قرن پیش تا به امروز-   بهره جسته و در آن از  ناب‌ترین و مغفول مانده‌ترین آرشیوها استفاده شده است.

 این تهیه کننده افزود: «روی خاک» به تاریخ شروع المپیک نوین آتن یونان که با ورزش پهلوانی ایرانی ها تقارن دارد، اشاره  دارد،  در این مجموعه به تاریخ شکل گیری کشتی در عصر جدید، رقابت های قهرمانی کشور، نخستین دوره رقابت های کشتی آزاد و فرنگی، اولین سفر برون مرزی کشتی گیران ایران در دهه ۲۰ شمسی پرداختیم و در ادامه نیز تاریخ کشتی ایران از ۱۹۴۸ را مرور می کنیم و سیاه و سفید ها، اشک و لبخند ها، برد و باخت ها، دلاوری ها، مردانگی ها، هیجانات ریز و درشت، مهمترین اتفاقات هر سال و ... را ورق خواهیم زد.

این مجموعه مستند ورزشی در ۲۶  قسمت  حدود ۳۰ دقیقه ای تولید شده و از این هفته جمعه ها ساعت ۲۰ از شبکه مستند پخش می شود و بازپخش آن روز بعد ساعت ۱۲:۳۰ خواهد بود.

منبع: روابط عمومی شبکه مستند

کد مطلب: ۳۵۳۴۴۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت