سفارش‌های یک کارگردان به تلویزیون برای ساخت سریال‌های بهتر

غلامرضا رمضانی معتقد است صدا و سیما مانند گذشته توانایی تولید سریال را ندارد، چون نظارت روی ساخت آثار خوب نیست و به سازندگان، زمان کافی برای تولید محصول را نمی‌دهد.

سفارش‌های یک کارگردان به تلویزیون برای ساخت سریال‌های بهتر

غلامرضا رمضانی، که به‌تازگی مجموعه «زن زندگی، مرد زندگی» را روی آنتن تلویزیون داشته، هیجان‌زدگی مدیران را یکی از عوامل اصلی ایجاد مشکل در تولید سریال می‌داند.  

این کارگردان، درباره دلیل اصلی کاهش کیفیت سریال‌سازی و رفتن بازیگران مطرح از تلویزیون می‌گوید: «از زمانی که سازمان صداوسیما به پخش هر شبِ سریال‌ها رسید، اندک اندک همه چیز ساده‌تر و سهل‌انگارانه‌تر شد و توقعات و انتظارات کاهش یافت. در کنارش، تلویزیون، توانایی استفاده از بازیگران مطرح را از دست داد و دستش خالی شد.»

او در انتقاد به نحوه مدیریت مسئولان تلویزیون می‌گوید: «گاهی مدیران هیجان زده می‌شوند و به کیفیت توجهی ندارند. به طور مثال هنوز فیلمبرداری برنامه به روز دهم نرسیده است که یک‌دفعه سریال در جدول پخش قرار می‌گیرد. گاه به این موضوع افتخار هم می‌کنند و سر ملت منت می‌گذارند که همان زمان که شما مشغول تماشای سریال بودید، ما شبانه روز تلاش کردیم تا سریال به موقع برسد. این نگاه و عملکرد، روش درست برنامه‌سازی نیست.»

رمضانی درباره علت کاهش کیفیت سریال‌سازی در تلویزیون به نسبت دهه ۸۰، توضیح می‌دهد: «در آن زمان افرادی که می‌توانستند سریال بسازند و تولید کارها را بر عهده بگیرند، دستچین می‌شدند، ولی اکنون می‌توان گفت که برنامه‌ها کمی ساده‌تر و با حساسیت‌ کم‌تر  به سازندگان واگذار می‌شوند. برای سریال سازی، مخصوصا سریال‌های کمدی لازم است که فیلمنامه‌های دقیق، ظریف و حساب شده داشته باشیم. روال صحیح این است که زمان بیشتری را صرف پیش تولید و تولید کنیم و برای انتخاب‌ها در همه ابعاد دقت بیشتری داشته باشیم. از زمانی که پخش سریال‌ها به صورت شبانه اتفاق افتاد، تعداد تولیدات حتی در ژانر کمدی خیلی بیشتر از دهه هشتاد شد، اما کیفیت آن‌ها با کاهش همراه بود.»

منبع: خبرآنلاین

کد مطلب: ۳۵۳۵۱۱
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت