اعتراض وکیل میلاد حاتمی به پخش اعترافات تلویزیونی موکلش:

پخش اعترافات تلویزیونی میلاد حاتمی، نقض قانون بود/ او هتک حرمت و حیثیت شد/ موضوع را پیگیری می کنم

وکیل میلاد حاتمی نسبت به پخش اعترافات موکلش از تلویزیون اعتراض کرد و آن را مغایر قانون و موجب هتک حرمت و حیثیت او دانست.

پخش اعترافات تلویزیونی میلاد حاتمی، نقض قانون بود/ او هتک حرمت و حیثیت شد/ موضوع را پیگیری می کنم

رسول کوهپایه زاده با انتشار یک فایل صوتی که یک نسخه از آن را در اختیار سرنا قرار داد، درباره پخش مصاحبه موکلش، میلاد حاتمی از خبر 20:30 و صحبت های او درباره سایت های شرط بندی چنین گفت: اول اینکه اقتدار و اشراف دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی ما در رصد فعالیت ها و ارتباطات متهمان در خارج از کشور و اقدامات قانونی ایشان در این زمینه قابل توجه و شایسته تقدیر است.

این وکیل دادگستری ادامه داد: آنچه که از محتوای اظهارات پخش شده موکل استنباط می شود، صداقت و ندامت ایشان است. همکاری گسترده با ضابطان پرونده و مرجع محترم قضایی در کشف جرم و شناسایی سایر متهمان پرونده تحقیقات موید این صداقت و ندامت و توبه واقعی است که مطابق قوانین و مقررات موضوعه از موجبات تخفیف و تعلیق مجازات محسوب می شود که به عنوان وکیل ایشان امیدوار هستم این مهم در کیفرخواست انعکاس پیدا کند و هم منظور نظر دادگاه صالح صادرکننده رای قرار بگیرد.

او گفت: اساسا اصلاح متهمان و مساعدت به ایشان به بازگشت به صراط مستقیم از وجوه تمایز عدالت اسلامی است.

وکیل میلاد حاتمی ادامه داد: نکته ای که بسیار مهم و اساسی است در خصوص حقوق موکل که اکنون صرفا در مظان اتهام قرار دارد این است که مطابق قوانین و مقررات موضوعه، تحقیقات مقدماتی به صورت محرمانه صورت می گیرد و کلیه اشخاصی که در جریان این تحقیقات قرار می گیرند موظف به حفظ این اسرار هستند و در صورت تخلف به مجازات افشای اسرار شغلی و حرفه ای محکوم می شوند.

کوهپایه زاده گفت: پرونده موکل بنده هنوز در مرحله دادسرا قرار دارد و هیچ رای قطعی مبنی بر محکومیت ایشان صادر نشده و در پناه اصل برائت به سر می برد و در واقع مطابق اصول متعدد قانون اساسی هتک حرمت و حیثیت اشخاصی که مطابق قانون دستگیر شده اند به هیچ وجه جایز نیست.

او بیان کرد: در قسمت هایی از این گفتگوی پخش شده، در خصوص زندگی شخصی و خانوادگی موکل مطالبی بیان شد که به هیچ وجه جایز نیست. دوستان ما در صداوسیما در پخش این  صحبت ها و اعترافات ولو با انگیزه عبرت آموزی و بازدارندگی مجاز به نقض قوانین و مقررات نیستند. اساسا تا زمانی که رای قطعی صادر نشده است، بدون مجوز قانونی اطلاع رسانی در این خصوص شایسته و پذیرفته نیست، به خصوص آنکه مطالبی در ارتباط با زندگی شخصی و خانودگی موکل هست که قانون اجازه این هتک حرمت و حیثیت را نمی دهد.

این وکیل تاکید کرد: به یقین از باب حقوق قانونی موکل مواردی که موجبات این نقض حقوق را فراهم ساخته باشد، مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

اعترافات تلویزیونی میلاد حاتمی را می توانید اینجا ببینید.

منبع: سرناخبر
حجم فایل صوتی: ۶۱۵.۵۸K|مدت زمان فایل صوتی: ۰۰:۰۴:۳۱دانلود فایل صوتی
کد مطلب: ۳۵۳۷۰۱
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت