واکنشی به انتقاد از تکراری شدن زوج مرجانه گلچین و حمید لولایی

کارگردان سریال «بوتیمار» درباره نقدهایی که به این سریال وارد شده، توضیحاتی ارائه کرد و گفت: «خوب است در آمارها و وقتی بحث نقد می شود همه چیز را مشخص کنیم و هزینه کارها را با هم مقایسه کنیم.»

واکنشی به انتقاد از تکراری شدن زوج مرجانه گلچین و حمید لولایی

علیرضا نجف زاده، کارگردان سریال «بوتیمار» درباره انتقادها به طولانی بودن سکانس ها گفت: البته ما منکر نواقص نیستیم. طبیعتا هر دیکته ای که نوشته می شود غلط هایی خواهد داشت. ممکن است همین حالا اگر بخواهیم نگاه کنیم ممکن است اصلاحاتی در روند تولید سریال داشته باشیم. ما حدود ۴ ماه تصویربرداری این کار را در شرایط کرونا داشتیم. برای یک سریال ۲۰ قسمتی معدل روزانه مفید گرفتن خیلی زیاد است. سکانس های شلوغ و سخت داشتیم. با توجه به اینکه چیزی حدود نزدیک به ۳ ماه از کار را شمال بودیم. در این رفت وآمدها و بستن جاده ها و قرنطینه خیلی سفت و سخت بود که اتفاق افتاد. بحث واکسیناسیون هم مطرح بود. 

نجف زاده توضیح داد: خانم گلچین مادرشان را همراه خودشان آورده بودند و یک پایشان سرصحنه بود و یک پایشان خدمت به مادرشان بود. آقای مهام شرایطی را به وجود آورده بودند که با توجه به اینکه گفته بودند کار برای نوروز پخش شود ما کار را برای آخر اسفند آماده کنیم. ۴ قسمت تهران را اتفاقا بخش پایانی کار گرفتیم. تحت فشار بودیم که کار را زودتر تمام کنیم تا به پخش برسد. ولی به هر صورت تصمیم دوستان در کنداکتور این بود که کار نوروز پخش نشود. طبیعتا اگر زمان بیشتری داشتیم می توانستیم قسمت های ۴،  ۵ را شاید در زمان بیشتری بگیریم. روی فیلمنامه گپ و گفت بیشتری داشته باشیم. اینها همه بی تاثیر نیستند. 

او خطاب به مجری برنامه «سریالیست» درباره تکرار زوج گلچین لولایی گفت: اگر بخواهیم قضاوت صادقانه داشته باشیم باید ظرف مکان، زمان و بودجه یک کار را با کارهای دیگر مقایسه کنیم. ما برای مردم کار می کنیم و نمی توانیم از فاکتورهایی که مردم و مخاطب دوست دارند فرار کنیم ولی این حرف شما را قبول ندارم که می گویید تکرار است. اتفاقی قبل از این کار کاری در شبکه نمایش خانگی از خانم گلچین و آقای لولایی پخش می شد که اتفاقا برای همکاران بود و اصلا مورد رضایت مخاطب قرار نگرفت. اگر صرفا این کلیشه می توانست میزان مخاطب و موفقیت کار را تضمین کند معادلات اینطوری رقم نمی خورد. همزمان با سریال بوتیمار دو سریال شبکه نمایش خانگی اتفاقا طنز آمد. هر کدام از این سریال ها شاید دستمزد یکی از بازیگرانش به اندازه هزینه کل سریال ما بود. خوشبختانه یک سری از منتقدان منصف هم قضاوت کردند که این دو سریال نتوانست رقابت کند. علیرغم اینکه به لحاظ پروژه ای و هزینه ای جنگ نابرابر داشتیم. ابایی از کلیشه خوب ندارم و از آن فرار نمی کنم. فکر می کنم سریال «بوتیمار» یکی از بهترین بازی های آقای لولایی بود که از سوی او عرضه شد. وقتی با او صحبت کردم این نگرانی را داشتم که تجربه ناموفق قبلی که برای وی او دی بود تکرار نشود. اما دیدم خود آقای لولایی خیلی استقبال کرد. انرژی خوبی به عنوان یک پیشکسوت به من دادند. خانم گلچین هم همینطور بودند. 

کارگردان بوتیمار در پایان گفت: دو تا از بزرگان بازیگری طنز کشور در این سریال حضور داشتند که برای تک تک پلان هایشان برنامه دارند. این را بارها گفته ایم که شما وقتی فیلمنامه خانم گلچین را می بینی به اندازه دو برابر متنی که نویسنده می نویسد برای بازی اش برنامه دارد. این بحث ها را کسانی مطرح می کنند که می خواهند یک طوری ضربه بزنند. این چند بازیگر بزرگواری هم که مردم دوستشان دارند و در تلویزیون مانده اند یک طوری دارند فراری شان می دهند. خیلی خوب است که در آمارها و وقتی بحث نقد می شود همه چیز را مشخص کنیم و هزینه کارها را با هم مقایسه کنیم. 

منبع: خبرآنلاین

کد مطلب: ۳۵۴۲۶۱
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

  • ناشناس ارسالی در

    کی پخش میشه بوتیمار

دیدگاه

تازه ها

یادداشت