خبر مهم آقاتهرانی درباره طرح صیانت

آقاتهرانی گفت: فیلتر کردن فضای مجازی و پیام‌رسان‌های اجتماعی دروغی است که عده‌ای با مطرح شدن طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی و پیام رسان‌ها آن را مطرح کردند.

خبر مهم آقاتهرانی درباره طرح صیانت

مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در باره آخرین وضعیت برگزاری جلسه کمیسیون مشترک به منظور بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی اظهار داشت: قرار است یکشنبه هفته آینده (19 مهرماه) کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی و پیام‌رسان‌ها اولین جلسه خود را برگزار کند، ضمن اینکه در همین نشست هیأت رئیسه این کمیسیون مشخص شده و نواب رئیس و سخنگو انتخاب خواهند شد.

وی افزود: 23 نماینده از کمیسیون‌های مختلف مجلس بر اساس رای‌گیری صورت گرفته در کمیسیون های مختلف و بر اساس تعداد مشخص شده از سوی هیأت رئیسه مجلس در کمیسیون مشترک حضور خواهند داشت، البته نام این 23 نفر چندی پیش از سوی کمیسیون‌های مجلس به هیأت رئیسه معرفی شده بودند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: یکشنبه 19 مهر ساعت 12 اولیه جلسه کمیسیون مشترک است که حدود 2 ساعت به طول می‌انجامد و می‌کوشیم اقدامات اولیه بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی و پیام‌رسان‌های اجتماعی را داشته باشیم.

آقاتهرانی گفت: مقرر شده است که رسانه‌ها حضور فعال‌تری در کمیسیون مشترک داشته باشند و تمامی نشست‌های آن علنی است؛ چراکه ما به مردم قول داده‌ایم که آنها را از جزئیات بررسی طرح مذکور مطلع کنیم. این در حالی است که شایعه کرده بودند که بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی مخفی است، اما این حرف دروغ محض است؛ چراکه عده‌ای می‌کوشند مردم را در باره این طرح بترسانند.

نماینده تهران در مجلس گفت: فیلتر کردن فضای مجازی و پیام‌رسان‌های اجتماعی دروغی است که عده‌ای با مطرح شدن طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی و پیام رسان‌ها آن را مطرح کردند؛ مقرر شده که تمام نشست‌های کمیسیون مشترک علنی باشد و حتی ما از صدا و سیما خواسته‌ایم در این نشست حضور فعال‌تری داشته باشد و جلسات را به صورت علنی پخش شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: از کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس خواسته‌ایم که کل نشست‌های کمیسیون‌های مشترک مجلس را علنی کند و اگر حتی با نشست‌های کمیسیون تلفیق بودجه هم تلاقی داشت، کمیسیون مشترک در اولویت برنامه‌ریزی‌ها قرار گیرد. همچنین تمام نشست‌ها هم از طریق رادیو فرهنگ پخش شود.

آقاتهرانی در پایان گفت: قرار است از کاربران فضای مجازی حمایت کنیم و به دلیل همین صیانت باید تمامی نشست‌های کمیسیون مشترک علنی باشد؛ چراکه بنا داریم از پلتفرم‌ها حمایت جدی کنیم.

منبع: فارس

کد مطلب: ۳۵۴۴۰۳
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت