نشاط آفرینی با تکرار «زیرخاکی» و «خندوانه»؟/ دست تلویزیون برای پخش برنامه‌ مفرح و پربیننده خالی است

یکی از ماموریت‌های مهم صداوسیما در دوره جدید ریاست، «پراکندن امید و نشاط» در جامعه است که از سوی رهبر انقلاب در حکم پیمان جبلی تعیین شده است.

نشاط آفرینی با تکرار «زیرخاکی» و «خندوانه»؟/ دست تلویزیون برای پخش برنامه‌ مفرح و پربیننده خالی است

با این حال برنامه‌ها و سریال‌هایی که اکنون از شبکه‌های مختلف تلویزیون در حال پخش است، نشان می‌دهد برنامه‌های مفرح، سریال‌های کمدی، نشاط و سرگرمی سهم مهمی در کنداکتور ندارند.

ادامه برنامه‌های روتین کم‌بیننده

دو برنامه «دورهمی» و «خندوانه» برندهای محبوب تلویزیون هستند که معمولا مخاطبان فراوانی داشته‌اند، اما فعلا خبری از پخش سری جدید مسابقه «دورهمی» و برنامه «خندوانه» نیست و شبکه نسیم تکرار «خندوانه» را روی آنتن می‌فرستد. شبکه 3 هم در غیاب سری جدید «زوجی‌نو»، با گزیده‌ای از این مسابقه کنداکتورش را پر می‌کند. هرچند که تیزر فراخوان شرکت در مسابقه «عصر جدید» در روزهای گذشته پخش شده است، اما فعلا خبری از آغاز پیش تولید رسمی این مسابقه نیست و طبعا این مسابقه با آنتن فاصله دارد. سری جدید مسابقه‌هایی مانند «اعجوبه‌ها»، «ستاره‌ساز» و «سیم آخر» نیز از برنامه‌های در حال پخش شبکه 3 هستند، اما در ادامه همان برنامه‌های روتین تلویزیون هستند و جزو مسابقات پرمخاطب تلویزیون به حساب نمی‌آیند. علاوه بر این، در مقایسه با برنامه‌ای مثل «خندوانه» کمتر سرگرم‌کننده و مفرح هستند، در نتیجه نمی‌توان به واسطه پخش آن‌ها، روی بانشاط شدن کنداکتور حساب زیادی باز کرد.

سریال‌های کمدی تکراری در باکس اصلی

شبکه نسیم هم که به عنوان شبکه نشاط و سرگرمی شناخته می‌شود، در غیبت برندهای پرمخاطبش، نتوانسته با دیگر برنامه‌ها بیننده فراوانی را جذب کند. سری جدید «دست فرمون» از تولیدات شبکه است، اما این مسابقه نیز مانند دیگر مسابقاتی که نام بردیم دایره مخاطبانش گسترده نیست و در پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون جایی ندارد. شبکه نسیم باید به فکر جایگزین‌های جذابی برای «خندوانه» و «دورهمی» باشد تا در غیاب آن‌ها دستش خالی نماند. علاوه بر برنامه‌ها، سریال‌های تلویزیون هم وضعیت بهتری ندارند.

پس از پایان ایام عزاداری محرم و صفر، جدول پخش شبکه‌های تلویزیون از سریال کمدی خالی بود. شبکه 3 «سرجوخه» را روانه آنتن کرد و شبکه یک نیز مجموعه «زیرخاکی 1» را پخش کرد که تکراری است. شبکه 2 هم در اقدامی مشابه تکرار مجموعه «زعفرانی» را برای پخش در نظر گرفت. تنها سریال کمدی جدید تلویزیون مجموعه «پلاک 13» ساخته آرش معیریان است که به سبک کمدی‌های سیتکام ساخته شده و قرار است از فردا روی آنتن شبکه 3 برود، اما باکس اصلی سریال شبکه 3 متعلق به مجموعه امنیتی «سرجوخه» است. به نظر می‌رسد تلویزیون با کنداکتور فعلی نمی‌تواند هدف «پراکندن امید و نشاط» را محقق کند و باید تولیدات جذاب و پربیننده‌ای را تدارک ببیند.

 

منبع: خراسان
کد مطلب: ۳۵۵۱۱۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت