«هفت» طولانی، کُند، کلیشه‌ای/ حتی میز نقد فراستی هم مخاطب ندارد!

برنامه «هفت» که روزگاری جزو برندهای محبوب و جریان‌ساز تلویزیون بود، مدت‌هاست که از کیفیت اولیه خود فاصله گرفته و نقاط قوت خود را از دست داده است.

«هفت» طولانی، کُند، کلیشه‌ای/ حتی میز نقد فراستی هم مخاطب ندارد!

آخرین سری برنامه با اجرای محمدحسین لطیفی و به تهیه‌کنندگی مجتبی امینی، شکست کامل بود و هر از گاهی به واسطه حواشی و اظهارنظرهای تند و تیز مسعود فراستی مورد توجه قرار می‌گرفت. سری جدید برنامه پس از مدتی وقفه، بی‌سروصدا به آنتن بازگشت و پخش آن از پنجم آذرماه آغاز شد. رویه این برنامه در سری جدید نشان می‌دهد خبری از تغییر و تحولات مثبت نیست.

«هفت» طولانی، کُند، تولیدی

میز نقد مسعود فراستی در برنامه سینمایی شبکه ۳، برخلاف فصول قبل دیده نمی‌شود. یکی از نقاط ضعف «هفت» که همچنان در سری جدید هم وجود دارد، تولیدی بودن برنامه است. «هفت» همچنان زنده نیست و به صورت تولیدی روی آنتن می‌رود که این مسئله باعث می‌شود کمتر شاهد بحث‌های چالش‌برانگیز در برنامه باشیم. این مسئله مورد انتقاد شاهین شجری کهن منتقد سینما که در میز نقد قسمت اول حضور داشت، قرار گرفت. او با اشاره به ماهیت تحلیلی نقد، توضیح داد که فقط در یک برنامه زنده، حق مطلب ادا می‌شود. علاوه بر این، میز نقد در پایان برنامه و بسیار دیروقت پخش می‌شود، بنابراین طبیعی است که دیده نشود. در فصل جدید «هفت» نیز طبق روال قبل، زمان برنامه بسیار طولانی است. مدت زمان بخش کارشناسی برنامه و گفت‌وگو با عوامل فیلم‌های سینمایی بسیار زیاد است و برنامه به کُندی جلو می‌رود، با این اوصاف تماشای برنامه برای مخاطب سخت می‌شود.

نقد آثار خارجی

میز نقد «هفت» در قسمت اول با فیلم «قهرمان» آغاز شد، اما در قسمت دوم سریال خارجی «بازی مرکب» سوژه میز نقد بود. اولویت آثار خارجی نسبت به آثار ایرانی، مسئله‌ای بود که در فصل قبلی «هفت» به این برنامه لطمه زده بود، این مشکل همچنان در فصل جدید نیز پابرجاست. طبیعتا پرداختن به آثار روز و مطرح خارجی لازمه یک برنامه سینمایی است، اما در شرایطی که رونق به سینماها بازگشته و فیلم‌های مختلفی روی پرده در حال اکران است، انتظار می‌رود اولویت «هفت»، فیلم‌های روز ایرانی باشد. جای منتقدان مختلف که درباره فیلم یا سریال مورد بحث با یکدیگر هم‌نظر نباشند نیز در فصل جدید مانند سری قبل خالی است. در مجموع «هفت» همان رویه قبل را در پیش گرفته و ایرادهای قبلی را برطرف نکرده است.

 

منبع: خراسان
کد مطلب: ۳۵۵۹۴۲
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت