چرا ماه کاووس، دختران نورالدین خان‌زاده را آزار می‌دهد؟

آتنا مهیاری، بازیگر سریال «نون خ»، اعتقاد دارد ماه کاووس که نقشش را او بازی می‌کند، دختر جوانی است که اخلاق به خصوصی دارد و اگرچه برخی از ناهنجاری‌های رفتاری در او قابل مشاهده است. ولی ذاتاً آدم بدجنسی نیست.

چرا ماه کاووس، دختران نورالدین خان‌زاده را آزار می‌دهد؟

 سریال «نون‌خ» اولین تجربه بازیگری آتنا مهیاری در تلویزیون به شمار می‌رود. این بازیگر جوان از فصل دوم سریال و در قالب نقش ماه کاووس به جمع بازیگران افزوده شد و توانست به مرور زمان، نقشش را در قصه پررنگ‌تر کند.

مهیاری، با اشاره به حضور در سریال «نون خ» به عنوان اولین تجربه بازیش در تلویزیون، تاکید می‌کند که بازی در این سریال و همکاری با عوامل و به طور مشخص سعید آقاخانی، برای او پر از تجربه و آموختنی بوده است.

این بازیگر «نون خ»، تلاش همه عوامل این سریال برای احترام گذاشتن به مخاطب را از جمله دلایل موفقیت آن برمی‌شمرد و می‌گوید یک کار خوب در ژانر کمدی به بینندگان تلویزیون ارائه شده است.

شبکه آی فیلم به‌تازگی، هر سه فصل سریال «نون خ» به کارگردانی سعید آقاخانی را روی آنتن خود داشت. به همین بهانه، گفت‌وگویی داشته‌ایم با آتنا مهیاری، بازیگر نقش ماه کاووس در این مجموعه تلویزیونیِ پر بیننده.

سه فصلِ «نون ‌خ»، هنگام پخش از شبکه یک، همیشه با استقبال تماشاگران روبه‌رو شده است. بازپخش این سریال از شبکه آی‌فیلم چگونه بود؟ آیا بازخوردی دریافت کردید؟

پخش دوباره سریال از شبکه آی‌فیلم بسیار مورد توجه مردم قرار گرفت و بازخورد خیلی خوبی داشت. به شخصه با نظرات و واکنش‌های مثبتی از سوی مردم مواجه شدم.

از نقش ماه کاووس بگویید و جذابیت‌های ایفای این نقش برای خودتان؛ ماه کاووس دختری با پیچیدگی‌های رفتاری است.

 از آن‌جا که مادرم اصلیت کردی دارد، خیلی دوست داشتم نقش یک دختر کرد را بازی کنم. البته مادرم به رحمت خدا رفته‌اند.

ماه کاووس،  کمی لجباز و مغرور است. شاید یکی از دلایل چالش‌های زیادی که با دختران نورالدین داشت هم به همین خصوصیات بازمی‌گردد

ماه کاووس دختر جوان و تحصیل کرده‌ای است که مدت زیادی را در خارج از روستا و محیط شهری زندگی کرده. شاید همین دوری از خانواده باعث شده تا پیچیدگی‌هایی در رفتار او مشاهده شود. در عین‌حال، تک فرزند هم هست و همین موضوع هم روی رفتارهای او تاثیر گذاشته است.

چقدر به رفتارهایش حق می دهید؟ بدجنسی‌ها و بدرفتاری‌های ماه کاووس با دختران نورالدین خان‌زاده از کجا نشأت می‌گیرد و ریشه دارد؟

 ماه کاووس شخصیت ذاتا بدجنسی نیست، فقط کمی لجباز و مغرور است. شاید یکی از دلایل چالش‌های زیادی که با دختران نورالدین داشت هم به همین خصوصیات بازمی‌گردد. ولی خودم به شخصه ماه کاووس را دختر بدجنسی ندیدم.

چرا ماه کاووس، دختران نورالدین خان‌زاده را آزار می‌دهد؟

البته ماه کاووس علیرغم برخی از ناهنجاری‌های رفتاری و شخصیتی، رابطه بسیار نزدیکی با پدرش دارد و همه جا او را همراهی می‌کند و این خصوصیت یک ویژگی مثبت برای او محسوب می‌شود.

 نه تنها ماه کاووس که به گمانم همه دختران علاقه خاصی به پدران‌شان دارند و طبیعتا او هم به عنوان دختری که مادر ندارد، از این قاعده جدا نیست و اتفاقا وابستگیش هم به پدرش بیشتر است.

نقش شما در سری سوم سریال «نون خ» پررنگ‌ تر و بیشتر از فصل دوم بود. خودتان چقدر تلاش کردید تا نقش ماه کاووس در قصه پُررنگ ‌تر شود؟

 بله، نقش من در سری سوم نسبت به فصل دوم پررنگ‌تر بود. اما در نهایت، نویسنده بود که مشخص می‌کرد هر بازیگر چقدر نقش دارد و حضورش پررنگ یا کم‌رنگ است. با این حال، قطعاً تلاش خود من هم به عنوان بازیگر این نقش بی‌تاثیر نبوده است. نه فقط من که سایر بازیگران استانی هم با سعی و تلاش مان باعث شدیم که نقش کاراکترها پررنگ‌تر شود.

سریال «نون خ» برای بسیاری از بازیگران جوان به خصوص استانی حکم سکوی پرتاب را داشت و باعث شد که هم برای مخاطب عام و هم در محافل هنری شناخته شوند. موافقید؟

به هر حال، از آن‌جایی که من تجربه بازی در سریالی را نداشتم، «نون خ» اولین حضورم در یک مجموعه تلویزیونی بود و از این منظر، هم برایم جذاب به نظر می‌رسید و هم تجربه خوبی به شمار می‌رفت. به نظرم این سریال، کمک بزرگی بود برای تمام دوستان و عزیزانی که در آن ایفای نقش می‌کردند و امیدوارم به جایگاهی که لیاقتش را دارند، برسند و امیدوارم که این قاعده درباره خود من هم مصداق داشته باشد.

همکاری با سعید آقاخانی به عنوان کارگردان این سریال چطور بود؟

آقای آقاخانی نشان داد که اعتماد زیادی به بازیگران استانی دارد. کارکردن با آقای آقاخانی به شخصه برایم بسیار لذت بخش بود. ارتباط خیلی خوبی با بازیگران داشتند و همکاری با ایشان پر از تجربه و آموختنی بود. امیدوارم که دوباره فرصت همکاری با آقای آقاخانی را داشته باشم.

« نون خ» یکی از مجموعه ‌های نمایشی پرمخاطب تلویزیون در یک دهه اخیر است. به نظرتان نقاط قوت این سریال در برقراری ارتباط با مخاطب چه بود؟

 از نظر من، بزرگ‌ترین نقطه قوت سریال این بود که تمام گروه تلاش کردند تا به مخاطب احترام بگذارند و کاری با محتوای خوب در قالب طنز ارائه بدهند. فکر می‌کنم که خدا را شکر در این مهم به نتیجه رسیدند و اهداف‌شان محقق شد.

 

منبع: خبر آنلاین
کد مطلب: ۳۵۶۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت