باز شدن پرونده مستندهای کرونایی در تلویزیون

جدیدترین قسمت از برنامه نردبان سراغ پرونده مستندهای کرونایی رفته و با ۲ مستندساز که در این حوزه فیلم ساختند گفت‌وگو کرده است.

باز شدن پرونده مستندهای کرونایی در تلویزیون

هفتاد و چهارمین قسمت از برنامه تلویزیونی «نردبان» جمعه ۳ دی ماه روی آنتن شبکه مستند می‌رود. 

در این قسمت از برنامه، پرونده مستندهای با موضوع کرونا در نردبان باز شده و کارنامه فیلم‌های ساخته شده درباره این سوژه مهم مورد بررسی قرار می‌گیرد. برهمین اساس با کارگردانان ۲ مستند با سوژه کرونا گفت‌وگو شده است. مسعود دهنوی کارگردان مستند «قطعه ۱۹» در گفت‌وگو با حامد شکیبانیا مجری برنامه درباره سوژه متفاوت این مستند و سختی‌های ساخت مستند درباره کرونا صحبت می‌کند. مستند «قطعه ۱۹» در پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند به عنوان اثر برگزیده انتخاب شد. 

علاوه بر این، مهدی‌ جبین‌شناس، کارگردان مستند «ماجرای سال آخر» دیگر مهمان برنامه این هفته نردبان است. 

نردبان این هفته مروری بر مستندهای با موضوع کرونا دارد و مستندهای «روزهای ناتمام» به کارگردانی مهدی قربان پور، «پرده» به کارگردانی ایمان بهروزی، «از پشت شیشه‌ها» اثری از امیر اخوان و «طاعون قرن» به کارگردانی محمد عبدی زاده مرور شده است. 

در بخش «تجربه» برنامه این هفته نردبان، محمدحسین ابراهیمی صداگذار نام آشنای سینمای مستند درباره تجربیات خود در حوزه صداگذاری فیلم‌های مستند کرونایی صحبت می‌کند. ابراهیمی صداگذاری مستندهای «قطعه ۱۹» و «آنجا سپیده دم» را برعهده داشته است.  

در بسته‌ پیشنهادی مستندهای خارجی، آثار شاخصی از کارگردان‌های مشهور سینمای مستند دنیا نظیر نانفو وانگ، الکس گیبنی و ... معرفی می‌شوند.

«نردبان» مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که تلاش می‌کند به فیلم و عکس مستند با نگاهی تخصصی توجه کند. این برنامه با اجرای محمد (حامد) شکیبانیا، کارگردانی و تهیه‌کنندگی اصغر احمدپور و فاطمه بوربور با آیتم‌هایی متنوع با گویندگی پگاه ماسوری و مهران سرافراز جمعه‌ها ساعت ۱۸:۳۰ روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

 

کد مطلب: ۳۵۶۲۴۸
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت