خودزنی اینستاگرام با هجمه به هشتگ داغ این روزها؛

محبوبیت جهانی شهید سلیمانی با اعمال سلیقه از بین نمی‌رود/ هشتگ "Hero" ترند جهانی شد

در حالی که میلیون‌ها نفر از کاربران فضای مجازی در ایام نزدیک به دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی به بیان احساسات پرداخته‌اند، در برخی از پلتفرم‌های مجازی با اعمال سلیقه روبرو شدند.

محبوبیت جهانی شهید سلیمانی با اعمال سلیقه از بین نمی‌رود/ هشتگ "Hero" ترند جهانی شد

از دیرباز تاکنون ملت ایران عشق و ارادت خاصی نسبت به شهدای اسلام داشته اند که این محبت قلبی به شهدا با گوشت و پوست و استخوان آن‌ها عجین شده است. نحوه عرض ادب و احترام انسان‌ها نسبت به عزیزان از دست رفته شان به شیوه‌های مختلفی بوده است، اما با گسترش فضای مجازی این ابراز احساسات در بستر مجازی نیز نمود بیشتری پیدا کرده است.

اشتراک گذاری و بیان عواطف انسانی را امروزه در فضای مجازی شاهد هستیم که در این راستا با همگرایی‌های افراد زیادی همراه است. قابل بیان است که مناسبت‌ها نیز در ایجاد موج‌های عاطفی مجازی نقش بزرگی را ایفا می‌کنند. به طوری که در روز‌های اخیر کاربران زیادی از شبکه‌های اجتماعی به مناسبت فرا رسیدن دومین سالگرد شهادت سردار جبهه مقاومت در پلتفرم‌های مختلف مجازی نقش آفرینی کرده اند.

این اقدامات عاطفی مردم نسبت به سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را نمی‌توان به مردم ایران خلاصه کرد، زیرا سراسر این کره خاکی از رشادت‌های این رزمنده دلیر ایرانی آگاه بوده و به پاس زحمات انسان دوستانه اش در فضای مجازی موج آفرینی کرده اند.

اما همزمان به این جوشش احساسات در سراسر دنیا، برخی از کشور‌های غربی که سابقا با پیشرفت فرهنگ و گفتمان اسلامی ایرانی مشکل داشته و اقدامات تخریب گرایانه خود را نسبت به چهره‌های برجسته و مفاخر میهن اسلامی ایران آغاز کرده اند، در جدید‌ترین اقدام با موضع‌گیری آشکار عیله موج ابراز احساسات مردمی و جهانی نسبت به سردار شهید سلیمانی که با هشتگ Hero (قهرمان) در حال انتشار است، برخی از پلتفرم‌های مجازی همچون اینستاگرام اقدام به حذف پست‌های کاربران نموده است.

محبوبیت جهانی شهید سلیمانی با اعمال سلیقه از بین نمی‌رود/ هشتگ

اینستاگرام با اعمال سلیقه محبوبیت خود را از دست می‌دهد

مرتضوی یکی از فعالان فضای مجازی استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار ما ضمن محکوم کردن این اقدام خرابکارانه اینستاگرام اظهار کرد: متاسفانه اینستاگرام به بستری با فیلتر‌های دلبخواهی از سوی مدیرانش تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه با حذف پست‌های مردمی هیچگاه نمی‌توان جلوی انتشار حرف حق و اندیشه‌های واقعی را گرفت، افزود: این اقدام غیر حرفه‌ای اینستاگرام در رابطه با شهید سلیمانی بی اعتمادی بسیاری از کاربران فضای مجازی به این شبکه اجتماعی را به همراه داشته است.

این جوان هرمزگانی با بیان اینکه شهید سلیمانی امروزه به یک چهره جهانی تبدیل شده است گفت: مردم جهان پس از شهادت این شهید والامقام بیشتر با آرمان‌های انسان دوستانه اش آشنا شده اند.

مرتضوی تصریح کرد: مردم ایران اسلامی برای ترویج مکتب شهید سلیمانی از این جهاد فرهنگی خسته نمی‌شوند و با مسدود شدن اکانت‌های اینستاگرامی شان باری دیگر تلاش می‌کنند.

محبوبیت جهانی شهید سلیمانی با اعمال سلیقه از بین نمی‌رود/ هشتگ

شهید سلیمانی امنیت را به مردم منطقه هدیه داد

حیدری یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: بهترین راهکار برای نهاینه کردن یک فرهنگ خوب آن هم با کم‌ترین هزینه، استفاده از بستر فضای مجازی است.

این دانشجوی بندرعباسی فعال در حوزه مجازی با بیان اینکه ارتقاء فرهنگ شهادت از بستر مجازی را امروزه بیش از پیش شاهد هستیم، گفت: شهدای انقلاب اسلامی دین ویژه‌ای بر ما دارند که ترویج فرهنگ شهادت و معرفی سیره آن‌ها به مردم را کمترین تلاش در راه آن‌ها می‌دانیم.

وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام دومین سالگرد شهادت شهید قاسم سلیمانی و ابراز احساسات مردم در این رابطه، ابراز کرد: امنیت، مهم‌ترین مولفه‌ای است که با رشادت‌های این شهید والامقام برای مردم منطقه به ارمغان آمد.

حیدری تصریح کرد: تمام آزادی خواهان جهان امروز با اقدامات شهید سلیمانی و مبارزه ایشان با داعش آشنا هستند و فرق کشور‌های حامی داعش و همچنین کشور‌های مبارز علیه این انسان‌های وحشی را به خوبی درک می‌کنند.

وی با بیان اینکه کشور‌های غربی با حمایت همه جانبه از داعشی‌ها چهره ضد بشری شان را باری دیگر نمایان کردند گفت؛ محدود کردن بستر فعالیت‌های حق طلبانه کاربران در فضای مجازی یکی دیگر از اقدامات ضد بشری غرب به حساب می‌آید.

محبوبیت جهانی شهید سلیمانی با اعمال سلیقه از بین نمی‌رود/ هشتگ

شهید سلیمانی زنده‌تر از قبل جریان دارد

معظمی، بانوی بندرعباسی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: سانسور کردن مطالب کاربران فضای مجازی در رابطه با شهید سلیمانی نه تنها از ارزش‌های این شهید شاخص ایرانی نمی‌کاهد بلکه اذهان تمام جهانیان را برای کسب اطلاعات بیشتر از اقدامات این سردار ایرانی تشنه‌تر می‌کند.

این بانوی بندرعباسی ضمن محکوم کردن اقدام نابجا و غیراجتماعی اینستاگرام، افزود: شهید سلیمانی پرورش یافته مکتبی است که این مکتب، هزاران نفر دیگر مثل این شهید والامقام در سراسر جهان تربیت می‌کند.

وی با بیان اینکه حذف نام این قهرمان ملی و جهانی نمی‌تواند پایان دهنده این مکتب باشد؛ عنوان کرد: جوانان ایران و کشور‌های عضو جبهه مقاومت به مثابه شهید سلیمانی در حال پرورش یافتن هستند.

معظمی ضمن گرامیداشت یاد و خاطر این شهید والامقام، خاطرنشان کرد: کاربران دنیای مجازی در آستانه دومین سالگرد شهید سلیمانی باری دیگر از آرمان‌های این شهید خواهند نوشت که نمونه آن را روز گذشته با ترند کردن کلیدواژه "Hero" در بستر توییتر شاهد بودیم.

ترور شخصیتی حاج قاسم در فضای مجازی کلید خورده است

نجیبه باصدق، کارشناس فضای مجازی هرمزگان اظهار کرد: دامنه‌های تحریفی در فضای مجازی هر روز فراتر می‌رود که نمونه آن را می‌توانیم به سانسور کردن مطالب مربوط به سردار شهید سلیمانی اشاره کرد.

باصدق با اشاره به اینکه کارشناسان رسانه‌های غربی با تشکیل اتاق فکر‌های متعدد به دنبال طرح ریزی‌های ضد ایرانی هستند، گفت: اسطوره‌های ملی کشورمان را با فیلتر مجازی مواجه می‌کنند تا فرهنگ غنی این کشور را تحت شعاع قرار دهند.

این کارشناس فضای مجازی هرمزگانی ادامه داد: سواد رسانه‌ای مهم‌ترین مساله‌ای است که در بین جوامع مختلف باید ترویج داده شود تا مخاطبان با هر پیامی در حوزه مجاز تاثیرپذیر نشوند.

باصدق دفاع مقدس و مکتب شهید سلیمانی را یک فرهنگ غنی عنوان کرد و افزود: دشمنان ایران اسلامی وقتی در کارزار واقعی نمی‌توانند علیه این کشور قدرتمند عرض اندام کنند، به ناچار بایست در فضای سایبر با عملیات روانی اقدامات خبیثانه خود را پیش برند.

وی ضمن قدردانی از فعالان فضای مجازی کشورمان تاکید کرد: حضور کابران در فضای مجازی باید به تاثیرگذاری اجتماعی ختم شود و این اقدام می‌تواند در راستای حفظ و تقویت فرهنگ واقعی ایرانی اسلامی در نظام خانواده، اقتدار کشور و ترویج نکات خوب اجتماعی همراه باشد.

کارشناس فضای مجازی هرمزگانی نسبت به اقدام اینستاگرام در خصوص فیلتر کردن و حتی حذف بسیاری از پست‌های مربوط به شهید سلیمانی در آستانه دومین سالگرد شهادت ایشان گفت: شهید سلیمانی امروز به چهره جهانی تبدیل شده است که به عنوان یک تهدید جدی علیه غرب گرا‌ها به حساب می‌آید.

باصدق خاطرنشان کرد: امروز ترویج فرهنگ و گفتمان شهید سلیمانی توسط کاربران فضای مجازی تاثیرگذاری بیشتری نسبت به حضور شخصی ایشان داشته و به همین دلیل ترسو‌های غربی و براندازان نظام به دنبال تخریب این شخصیت جهانی هستند.

منبع: هرمز

 

کد مطلب: ۳۵۶۴۶۲
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت