چرا اینستاگرام، صفحه وزیر ارشاد را حذف کرد؟

در حالی که اینستاگرام، از دو سال گذشته، همه پست‌های حاوی تصاویر و مطالبِ مربوط به شهید حاج‌قاسم سلیمانی را حذف می‌کند، بسیاری از صفحه‌های کاربرانی را هم که این محتوا را به اشتراک می‌گذارند، می‌بندد.

چرا اینستاگرام، صفحه وزیر ارشاد را حذف کرد؟

در تازه‌ترین مورد، این شبکه اجتماعی، صفحه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را به همین دلیل، حذف کرد.

شبکه اجتماعی اینستاگرام، با توجه به انتشار پستی درباره شهید حاج قاسم سلیمانی، صفحه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را حذف کرد.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این‌باره، متن زیر را منتشر کرده است:

«شبکه اجتماعی اینستاگرام، امسال هم به روال سال‌های قبل که تمامی صفحات حاوی تصاویر حاج قاسم را حذف کرد، نه تنها اقدام به حذف پست حاوی تصاویر یا فیلم و حتی صوت سردار کرد، بلکه هر هشتگی از سردار سپهبد سلیمانی را هم برنتابید تا آن‌جا که پس از انتشار پست اینستاگرامی محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد سردار دل‌ها، این شبکه اجتماعی، صفحه وزیر فرهنگ را نیز حذف کرد.
این اقدام، واکنش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان را نیز به همراه داشت تا آن‌جا که عیسی زارع‌پور، در نامه‌ای خطاب به مدیران پلتفرم‌های متا و اینستاگرام، با محکوم کردن سانسور مطالب و تصاویر مرتبط با شهید سلیمانی در اینستاگرام، خواستار پایان دادن به این سانسور و بازگرداندن حساب‌ها و پست‌های تعلیق شده در پی اعمال این سیاست شد.»

 

منبع: خبر آنلاین
کد مطلب: ۳۵۶۶۱۳
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت