گزارشی از پشت صحنه «خندوانه»

تعجب رامبدجوان و ژوله از نتایج «خنداننده شو»

نتایج فصل سوم برنامه «خنداننده شو» امشب اعلام می‌شود، در این گزارش درباره آنچه که احتمالا امشب خواهید دید، پرداخته‌ایم.

تعجب رامبدجوان و ژوله از نتایج «خنداننده شو»

مقابل ورودی برج میلاد ایستاده‌ام، از پله‌ها بالا می‌روم، به حیاط برج می‌رسم. سمت چپ سوله قرمز رنگی با نوشته «مردم معمولی» می‌بینم؛ همان سریال شبکه نمایش خانگی که رامبد جوان ساخت. کمی جلوتر می‌روم صدای کف زدن به گوشم می‌رسد و یک صدا همه می‌گویند ما خیلی باحالیم. وارد یک سوله بزرگ می‌شوم از نگهبان تا مسئول هماهنگی با روی خندان من را به داخل می‌فرستند. وارد که می‌شوم برخی اتاق‌ها با دیوارهای شیشه‌ای از هم جدا شده‌اند. صدای ۱۲ شرکت کننده‌ در میان صدای تماشاچیان گم شده است.

به سمت اتاق مانیتورینگ می‌روم، جایی که فاصله چندانی با استودیو اصلی ندارد. یک اتاق مستطیل شکل متوسط که به جز من حدود ده نفر دیگر هم در آنجا حضور دارند. در انتهای اتاق یک تلویزیون قرار دارد و تمام اتفاقات داخل استودیو را به صورت مستقیم پخش می‌کند، ابتدای اتاق هم یک میز پذیرایی قرار دارد که رویش با چای و قهوه و آب معدنی پر شده است. یک میز نارنجی رنگ بزرگ هم آن وسط است، هرکسی که از راه می‌رسد صندلی را از دور میز بر می‌دارد، به دیوار تکیه می‌دهد تا جلوی دید دیگران را نگیرد. گریمور و طراح لباس آنجا نشسته‌اند و با دقت پوشش مهمانان را برای بار چندم بررسی می‌کنند. 

صندلی‌ها به صورت نیم دایره‌ای چیده شدند و در مرکز نیم دایره میز داوران است حسن معجونی و امیر مهدی ژوله هم پشت میزهایشان نشسته‌اند. در دو سمت میز داوران، ۴ صندلی برای راه‌یافتگان به مرحله بعدی چیده شده است. امیر علی نبویان و رامبد جوان پایین سکوی دایره‌ای شکل ایستاده‌اند و ۱۲ شرکت کننده هم روی سکو مشغول صحبت هستند تا مشخص شود که مقابل دوربین چگونه بایستند.  

استرس شرکت کننده‌ها بسیار زیاد است پرده قرمز رنگ کنار می‌رود و هریک از شرکت کننده‌ها پشت صحنه می‌آیند و در آن راهرویی که والان‌های قرمز و زرد باعث ایجادش شدند می‌ایستند. 

نتیجه آرا مخاطبان برنامه «خنداننده شو» در یک صندوق چوبیست و به جز رامبد جوان، امیر علی نبویان و سه نفر دیگر هیچ کس از آن خبر ندارد. شاه حسینی صندوق چوبی را در دست دارد، همه چیز طبق زمان‌بندی، درست و روی نظم پیش می‌رود. ضبط برنامه آغاز می‌شود. شاه حسینی درحالی که می‌دود پاکت مهر و موم شده را به نبویان می‌رساند و مجری هم مجموع آرا را اعلام می‌کند. در مرحله مقدماتی «خنداننده‌شو۳»، دو میلیون و ۹۳۸ هزار و ۹۸۷ رای ثبت شده که نفر اول ۶۰۹ هزار و ۴۹۶ رای و نفر دوم ۳۰۵ هزارو ۳۳ رای آورده است. فاصله بین تعداد آرا نفر هشتم که در مسابقه مانده و نفر نهم که حذف شده هم تنها ۲۳ هزار و ۴۱۴ نفر است. 

تعجب رامبدجوان و ژوله از نتایج «خنداننده شو»

حالا استرس آن ۱۲ نفر به پشت صحنه هم منتقل شده است. مجید افشاریان که یکی از مربیان است وارد اتاق مانیتورینگ می‌شود به ظاهر آرام است اما از فرط استرس دائم پایش را تکان می‌دهد و دست‌هایش را در هم می‌فشارد.

نبویان، همچنان مقابلِ دوربینِ در حالِ ضبط ایستاده و در حال اعلام نام‌هایی است که حسن معجونی، رامبد جوان و امیرمهدی ژوله (هیات داوران) را شوکه کرده. ناگهان میثم درویشان‌پور هم به جمع حاضرین در اتاق می‌پیوندد و کنار افشاریان می‌ایستد. حذف شده‌ها پشت صحنه می‌آیند تا مصاحبه کنند. یکی از آن‌ها گریه می‌کند و دیگری سعی می‌کند بی تفاوت باشد و خونسردی‌اش را حفظ کند. 

نام هر هشت نفر اعلام شده و یکی از خوانندگان پاپ روی صحنه می‌آید و شروع به خواندن می‌کند، اجرای امید جهان که تمام می‌شود یک استراحت کوتاه به عوامل داده می‌شود.

دیگر هیچ استرسی وجود ندارد، ۴ نفری که حذف شده‌اند نگران جداییشان از گروه و دلتنگیند، ۸ نفر باقی مانده هم دغدغه اجرای بعدیشان را دارند.

پس از اعلام استراحت، مجری مسابقه جزو اولین نفراتی است که از استودیو خارج می‌شود، سمتش می‌روم با روی خوش شروع به گفت‌وگو می‌کنیم نظرش را درباره فصل هشتم «خندوانه» و هشت نفری که به مرحله بعد راه یافته‌اند می‌گوید. به نظر کمی متعجب است اما فصل هشتم «خندوانه» را دوست داشته. رامبد جوان هم همان حوالی ایستاده و روبه یکی از دوربین‌ها نظرش را درباره برندگان می‌گوید.

تمام ۱۲ شرکت کننده برنامه «خنداننده شو» در یک اتاق جمع هستند، کسی کاری ندارد که به مرحله بعد راه یافته یا نه، همه در حال بگو بخند و خوشحالی هستند.

تعجب رامبدجوان و ژوله از نتایج «خنداننده شو»

امیر مهدی ژوله که همچنان از نتایج متعجب است به سمت یکی از حذف شدگان می‌رود و می‌گوید تو برای صحنه ساخته شده‌ای همین مسیر را ادامه بده.

مصاحبه رامبد جوان که تمام می‌شود سمتش می‌روم با همان شخصیتی مواجه می‌شوم که جلوی دوربین است نه کم‌تر، نه بیش‌تر. کمی باهم صحبت می‌کنیم. وقت استراحت تمام شده و نوبت به انجام قرعه کشی است تا معلوم شود چه کسانی باهم رقابت می‌کنند. اسامی جالب است و به نظر می‌رسد رقابت در مرحله بعد برای هر هشت نفر سخت باشد.

همین میان محمد بحرانی به اتاق مانیتورینگ می‌آید. قرار است پس از قرعه کشی جناب خان هم در برنامه حاضر شود. حالا اسامی کامل اعلام شده و وقت گرفتن عکس دسته جمعی است، عکس انداخته می‌شود و همه کسانی که در «خندوانه» هستند، به صرف شام دعوت می‌شوند. در همین مدت زمان یک ساعت، عوامل برنامه مشغول تغییر چیدمان استودیو هستند به داخل که برمی‌گردیم، دیگر خبری از چیدمان نیم دایره‌ای نیست، صندلی‌ها مقابل هم قرار گرفتند و جای جناب‌خان هم از قبل مشخص شده است.

تعجب رامبدجوان و ژوله از نتایج «خنداننده شو»

 ضبط برنامه ادامه پیدا می‌کند، در میان برنامه آهنگ «دو و دو و دو» پخش و رامبد جوان اعلام می‌کند تا کنون ۸۰۹ قسمت از برنامه «خندوانه» را روی آنتن شبکه نسیم برده است.

به دقایق پایانی برنامه نزدیک می‌شویم که نقش جناب‌خان در جذاب‌تر شدنش غیرقابل انکار است. در همین میان امید جهان دوباره روی صحنه می‌آید و یکی از آثارش را می‌خواند.

نوبت به ضبط بخش پایانی می‌رسد و با مردم عزیز ایران ما شما رو خیلی دوست داریم، شاد باشید. قسمت هشتصد و نهم برنامه به پایان می‌رسد.

عکاس: شروین شیرکوبی

 

منبع: خبر آنلاین
کد مطلب: ۳۵۶۶۹۹
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت