با تصمیم مجلس: صدا وسیما ناظر آثار حرفه‌ای در فضای مجازی است/ وزارت ارشاد نقشی ندارد

کمیسیون تلفیق بودجه مجلس، ساترا سازمان صداوسیما را موظف کرده است تا در راستای حفظ ارزش‌ها بر مراحل تولید آثار حرفه‌ای در فضای مجازی نظارت کند و ضمن ارتقای کیفی تولیدات از اثرات سوء آن جلوگیری به عمل آورد.

با تصمیم مجلس: صدا وسیما ناظر آثار حرفه‌ای در فضای مجازی است/ وزارت ارشاد نقشی ندارد

کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی، بار دیگر ساترا را به عنوان ناظر بر تولید آثار حرفه‌ای در فضای مجازی تعیین کرد و بدین ترتیب وزارت ارشاد نقشی در نظارت بر محتوای VODها و سایر آثار منتشر شده در فضای مجازی نخواهد داشت.

 

با تصمیم مجلس: صدا وسیما ناظر آثار حرفه‌ای در فضای مجازی است/ وزارت ارشاد نقشی ندارد

این کمیسیون، ساترا را موظف کرده است تا در راستای حفظ ارزش‌ها بر مراحل تولید آثار حرفه‌ای در فضای مجازی نظارت کند و ضمن ارتقای کیفی تولیدات از اثرات سوء آن جلوگیری به عمل آورد.

 

بر اساس گزارش دومین بررسی لایحه بودجه سال 1401 کل کشور در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی، این عبارت اضافه شده است:

«مسئولیت صدور مجوز و تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر و نظارت بر آن، منحصرا برعهده سازمان تنظیم مقررات رسانه‌ای صوت و تصویر فراگیر (ساترا) سازمان صداوسیما است. سازمان صداوسیما (ساترا) موظف است در راستای حفظ ارزش‌های ایرانی‌اسلامی و نظام خانواده بر تمام مراحل تولید آثار حرفه‌ای در فضای مجازی نظارت نماید و ضمن ارتقای کیفی تولیدات از اثرات سوء آن در جامعه جلوگیری به عمل آورد.»

عبارت اضافه شده مذکور، برای نخستین بار سال گذشته و توسط مجلس شورای اسلامی به لایحه بودجه سال 1400 کل کشور اضافه شد. این عبارت، مهمترین جمله قانونی برای تاسیس ساتراست؛ چراکه این تاسیس سازمان تاکنون مصوبه رسمی از سوی مجلس شورای اسلامی نداشته است و یکی از انتقادات اصلی به آن نیز به همین موضوع بازمی‌گردد.

نکته جالب آن که در این عبارت، نام این سازمان ناقص آمده و عبارت «در فضای مجازی» از انتهای نام ساترا که «سازمان تنظیم مقررات رسانه‌ای صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی» است، حذف شده است.

درنهایت بدین ترتیب وزارت ارشاد نقشی در نظارت بر محتوای VODها و سایر آثار منتشر شده در فضای مجازی را نخواهد داشت.

منبع: تسنیم
کد مطلب: ۳۵۷۵۲۹
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت