همزمان با پخش مستند «خدا قوت پهلوان» عنوان شد

گزارشگری کشتی در تقدیر هادی عامل بود

مستند پرتره هادی عامل، گزارشگر باسابقه کشتی ایران امشب پخش می‌شود.

گزارشگری کشتی در تقدیر هادی عامل بود

این مستند با عنوان «خدا قوت پهلوان» به تهیه کنندگی و کارگردانی محسن ظریفی پور، از تولیدات جدید شبکه مستند است.

 

گزارشگری کشتی در تقدیر هادی عامل بود

ظریفی پور درباره این مستند گفت: علاقمندان به ورزش، هادی عامل را با تکیه کلام معروفش «خدا قوت پهلوان، خسته نباشی دلاور» می شناسند. خدا قوت پهلوان عنوان مستندی است که درباره این گزارشگر کشتی و خبرنگار بااخلاق ساخته شد و سعی کردیم فصل هایی از زندگی شخصی و حرفه ای او را مرور کنیم.

گزارشگری کشتی در تقدیر هادی عامل بود


وی افزود: این مستند در حدود ۴۵ دقیقه به زندگی و زمانه هادی عامل پرداخته کشتی گیری که گزارشگری کشتی در تقدیرش نوشته شده بود و امروز همه او را با عنوان «صدای ماندگار کشتی ایران» می‌شناسند.  
ظریفی‌پور گفت: تصویربرداری این مستند در حدود کمتر از یک ماه انجام شد، با توجه به اینکه  آقای عامل در مشهد ساکن هستند دو هفته ای را در محل زندگی شان ضبط داشتیم و سعی کردیم با استفاده از تصاویر آرشیوی و البته گفت و گو با این ورزشکار و ورزش دوست بخش‌هایی از زندگی شخصی و حرفه‌ای‌اش را به تصویر بکشیم.  البته بخش‌هایی از این مستند هم در تهران تصویربرداری شده و به گزارشگری ایشان در جام تختی پرداخته شده است.  

محسن ظریفی پور درباره روند تولید این مستند هم گفت: «خدا قوت پهلوان» به سفارش شبکه مستند ساخته شد و به دلیل پاندمی کرونا ناچار شدیم با کمترین افراد کار را به سرانجام برسانیم، فیلمبرداری این مستند را جاوید تفضلی عهده دار بود و تدوین فیلم هم توسط فراز شیرجندی انجام شده است.
هادی عامل، مجری و گزارشگر کشتی تلویزیون ایرانی  ۱۲ مردادماه ۱۳۳۴ در مشهد مقدس متولد شد. پدرش زابلی و مادرش اهل نیشابور است.

گزارشگری کشتی در تقدیر هادی عامل بود


عامل از ۱۲ سالگی وارد رشته کشتی و مدتی بعد قهرمان آموزشگاه های کشور شد و در رده جوانان هم نایب قهرمانی کشور را بدست آورد. اما در سن ۱۹ سالگی پس از مصدومیت در ناحیه آرنج، کشتی را کنار گذاشت. او خیلی اتفاقی وارد عرصه گزارشگری شد.
«خدا قوت پهلوان» امشب ساعت ۲۱ از شبکه مستند پخش می شود و تکرار آن روز بعد  ساعت ۱۰ خواهد بود.

 

منبع: ايسنا
کد مطلب: ۳۵۷۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت