صدا و سیما در اوکراین خبرنگار ندارد؟

درحالیکه در روزهای گذشته کمتر خبر دست اولی از وقایع اوکراین از طرف صداوسیما پخش شد، غیبت خبرنگار میدانی این سازمان در مناطق جنگی در قیاس با دیگر رسانه‌های جهانی به چشم می‌آید.

صدا و سیما در اوکراین خبرنگار ندارد؟

صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در این سال‌ها در بسیاری از کشورها خبرنگاران اعزامی خود را داشته تا اخبار دست اول و اختصاصی خودش را به مخاطب عرضه کند و حتماً ضرورت دارد که در چنین بحرانی و با این میزان ارزش خبری و اهمیت جهانی خبرنگاران صداوسیمای کشور هم در صف اول این بحران به اطلاع رسانی از وقایع بپردازند.

صداوسیما در این چند وقت اگرچه سعی کرد اخبار را از طریق شهروندخبرنگاران پوشش دهد و اخبار دانشجویان و ایرانیان مقیم اوکراین و دیگر اتفاقات مرتبط با این کشور را از طریق این ویدئوهای شهروند خبرنگاران اطلاع‌رسانی کند با این حال باز هم خبرنگار مستقری در اوکراین ندارد و این در حالی است که دیگر رسانه‌های جهان برای بازنمایی روایت‌های دست اول و از زاویه دید خود، خبرنگارنی را به این مناطق اعزام کرده‌اند.

 

حتی در این چند وقت حضور هنرمندانی چون شأن پن سینماگر آمریکایی در اوکراین نیز خبرساز شد که هدفش را ساخت یک فیلم مستند عنوان کرد و عجیب است که صداوسیما از اعزام خبرنگاری به این مناطق غفلت کرده است. در فضای یک جنگ نظامی، حتماً نمی‌توان اهمیت جنگ روایت‌ها در مختصات رسانه‌ای را نادیده گرفت.

منبع: مهر
کد مطلب: ۳۵۷۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت