آخرین برنامه‌ی «ثریا» در ۱۴۰۰ را چه کسی لغو کرد؟!

تهیه‌کننده‌ی برنامه‌ی ثریا درباره‌ی ماجرای لغو‌ پخش آخرین قسمت این برنامه در سال ۱۴۰۰ با موضوع مذاکرات وین گفت: روی این موضوع حساسیت‌هایی وجود دارد و چیزی درباره‌ی علت لغو برنامه نمی‌توانم بگویم.

آخرین برنامه‌ی «ثریا» در ۱۴۰۰ را چه کسی لغو کرد؟!

دق کوشکی، تحلیلگر و فعال سیاسی اصولگرا که یکی از میهمانان برنامه بود نیز درباره‌ی این موضوع گفت: در موارد مشابهی که چنین اتفاقی رخ داده است هم صداوسیما هیچ وقت به طور رسمی دلیلش را اعلام نمی‌کند.

 

 «منافع ملی و مذاکرات وین؛ بایدها و نبایدها» عنوانی بود که برای آخرین برنامه‌ی «ثریا» در سال ۱۴۰۰ اعلام شد اما با وجود حضور میهمانان برنامه در استودیو امکان پخش از شبکه‌ی یک سیما را پیدا نکرد.

 

بر اساس آنچه اعلام شد، قرار بود در این برنامه چند تحلیلگر اصولگرا همچون سیدمحمود نبویان، بیژن پیروز، سیدیاسر جبرائیلی و صادق کوشکی که در طیف «دلواپسان» قرار می‌گیرند دیدگاه‌های خود را در مورد مذاکرات احیای برجام در وین مطرح کنند.

 

پخش برنامه‌ی ثریا در دولت روحانی نیز در چند نوبت با وقفه و توقف همراه شده بود که عوامل برنامه و منتقدان دولت وقت مسئولان دولتی را مقصر این اتفاق می‌دانستند. حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور پیشین ایران در همین ارتباط در صفحه‌ی توییتر خود نوشت:

 

‏«احتمال بدهید مشکلات قبلی برنامه ثریا هم ناشی از دولت قبل نبوده‌است بلکه شاید حمایت‌های فراسازمانی قبلی از این برنامه ناشی از برخی رویکردهای تقابلی با دولت قبل بوده‌است. برادران کمربند خود را سفت‌تر کنید چرا که نقد و حتی تخریب دولت قبل هزینه چندانی نداشت اما اکنون دوران دیگری است».

 

این اظهارات آقای آشنا پاسخی به توییت محسن مقصودی، مجری و تهیه‌کننده‌ی برنامه‌ی ثریا است که پس از لغو پخش برنامه‌ در توییتر نوشته بود:

 

«‏یک‌ساعتی هست با مهمان‌ها در استویو منتظر ماندیم، متاسفانه برنامه زنده امشب ثریا با موضوع توافق وین، نیم ساعت قبل از پخش به دستور جایی که نمی‌دانم کجاست کنسل شد. ادامه راه دولت قبل به جایی نمی‌رسد، چه در برجام چه در بستن فضای رسانه‌ها»

 

آقای مقصودی درباره‌ی اینکه آیا در نهایت اعلام شده که برنامه‌ی ثریا «نیم ساعت قبل از پخش» به دستور کجا کنسل شد؟ گفت: من امکان مصاحبه درباره‌اش را ندارم و درباره‌ی این موضوع مصاحبه نمی‌کنم. چیزی‌ نمی‌توانم در این باره بگویم؛ روی این موضوع حساسیت‌هایی وجود دارد.

 

صادق کوشکی، تحلیلگر سیاسی اصولگرا نیز گفت: به طور رسمی چیزی درباره‌ی دلیل لغو برنامه به ما نگفتند. در موارد مشابهی که چنین اتفاقی رخ داده است هم صداوسیما هیچ وقت به طور رسمی دلیلش را اعلام نمی‌کند.

 

آقای کوشکی درباره‌ی برخی شنیده‌ها مبنی بر احتمال لغو برنامه به خواست دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی نیز گفت: معمولا این اطلاعات را به تهیه‌کننده‌ی برنامه می‌دهند و چون من میهمان بودم جزییاتش را نمی‌دانم.

 

این استاد دانشگاه تهران درباره‌ی آنچه که قرار بود در این برنامه مطرح کند، گفت: من به دنبال این بودم که یک توصیفی از وضعیت خودمان و آمریکایی‌ها بدهم و با دو ماه پیش و سال گذشته مقایسه کنم و به این نتیجه برسم که موقعیت ما در وضعیت فعلی بسیار متفاوت از دو ماه گذشته و سال گذشته است. 

 

کوشکی ادامه داد: در نتیجه می‌خواستم به این گزاره برسم که موقعیت فعلی برای بالا بردن امتیازاتی که از آمریکا می‌گیریم و کاهش هزینه‌هایی که می‌دهیم فراهم شده است و تیم مذاکره‌کننده باید امتیازات بیشتری را از طرف غربی بگیرد و امتیازات کمتری را به آنها بدهد. برای اینکه ما شرایط‌مان بسیار تغییر کرده است.

منبع: انصاف نیوز
کد مطلب: ۳۵۸۲۸۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت