دسترسی به تلویزیون و وبسایت یورونیوز در روسیه قطع شد

دولت روسیه از شامگاه دوشنبه پخش تلویزیون یورونیوز در سراسر این کشور را قطع و دسترسی به وبسایت یورونیوز را مسدود کرد. پیش از این پخش تلویزیون یورونیوز در بلاروس قطع شده بود.

دسترسی به تلویزیون و وبسایت یورونیوز در روسیه قطع شد

این تصمیم در پی تصویب قانون موسوم به «مبارزه با اخبار جعلی» اتخاذ شده است. براساس این قانون که در پی آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین تصویب و اجرایی شد، کاربرد واژه جنگ برای توصیف حمله روسیه به اوکراین ممنوع است و خبرنگار یا دست‌اندرکاران رسانه‌های متخلف ممکن است تا ۱۵ سال به زندان محکوم شوند.

 

ممنوعیت پخش تلویزیون و فیلتر شدن وبسایت یورونیوز رسما به اطلاع مدیریت این رسانه در لیون فرانسه نرسیده است. دسترسی به برنامه های تلویزیونی یورونیوز در روسیه در حال حاضر تنها از طریق شبکه کابلی و با استفاده از وی پی ان امکان پذیر است.

شبکه یورونیوز روز سه‌شنبه با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن این تصمیم مقام‌های دولتی روسیه، اتهام انتشار اخبار جعلی را به‌شدت تکذیب کرد. در بیانیه یورونیوز بر پوشش بی‌طرفانه و واقعی اخبار از سوی این شبکه تاکید شده است. یورونیوز با تصریح بر اینکه سانسور شدن اخبارش گواهی است بر رسالت خبر رسانی مستقل و در این راستا حاضر به مصالحه و عقب نشینی نیست از دولت روسیه می‌خواهد تا با احترام به ماده ۱۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر حق آزادی مطبوعات و رسانه‌ها را به رسمیت بشناسد.

منبع: یورونیوز
کد مطلب: ۳۵۸۴۰۰
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت