بروس ویلیس از دنیای بازیگری خداحافظی کرد

بازیگر فیلم‌های «جان سخت» و «حس ششم» به دلیل یک عارضه مغزی که قدرت تکلم و برقراری ارتباط را از او گرفته است، از دنیای بازیگری خداحافظی کرد.

بروس ویلیس از دنیای بازیگری خداحافظی کرد

خانواده بروس ویلیس اعلام کردند این بازیگر آمریکایی آلمانی تبار در پی ابتلا به زبان‌پریشی (Aphasia) از دنیای بازیگری کناره‌گیری می‌کند. زبان‌پریشی یک اختلال زبانی ناشی از آسیب به مغز است که بر قابلیت فرد مبتلا در برقراری ارتباط اثر می‌گذارد.

 

اعضای خانواده این بازیگر ۶۷ ساله با انتشار یک بیانیه مشترک در شبکه‌های اجتماعی در این باره نوشتند: خطاب به تمام طرفداران شگفت‌انگیز بروس، ما به عنوان یک خانواده می‌خواستیم این خبر را با شما به اشتراک بگذاریم که بروس عزیز ما کمی کسالت داشت و این اواخر پزشکان در او بیماری زبان پریشی را تشخیص دادند که بر قابلیت‌های شناختی وی اثر گذاشته است. به همین خاطر بروس پس از بررسی و تفکر فراوان از حرفه بازیگری که خیلی برایش اهمیت داشت، کناره‌گیری می‌کند.

 

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: خانواده ما دوران چالش برانگیزی را پشت سر می‌گذارد و ما قدردان عشق، همدردی و حمایت مستمر شما هستیم.

 

بروس ویلیس حرفه بازیگری را از اوایل دهه ۱۹۸۰ میلادی با بازی در فیلم‌هایی چون حکم (۱۹۸۲، سیدنی لومت) آغاز کرد و یک دهه بعد با بازی در نقش جان مک کلین در فیلم اکشن جان سخت (۱۹۸۸، جان مک‌تیرنان) به شهرت جهانی رسید. در طول چهار دهه فعالیت هنری، فیلم‌های ویلیس در مجموع بیش از ۵ میلیارد دلار در جهان فروش کرده‌اند.

 

این ستاره هالیوودی که ۵ نامزدی برای جایزه گلدن گلوب و سه نامزدی برای جایزه امی را در کارنامه دارد، در مجموع در بیش از ۶۰ فیلم سینمایی بازی کرده که از آن جمله می‌توان به داستان عامه پسند، آرماگدون، لوپر و حس ششم اشاره کرد.

منبع: ایرنا
کد مطلب: ۳۵۸۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت