داستان «خوشنام» با غصه شروع نشد/ کرونای دسته جمعی گرفتیم

بازیگر سریال «خوشنام» گفت: من از سریال‌هایی که با گریه و زاری شروع می‌شوند متنفر هستم و داستان‌های تلخ و همراه با غم و غصه را دوست ندارم. ‌نقطه قوت سریال «خوشنام» این است که به این شیوه شروع نکرد.

داستان «خوشنام» با غصه شروع نشد/ کرونای دسته جمعی گرفتیم

فریده سپاه منصور درباره سریال خوشنام که پخشش از ابتدای ماه رمضان آغاز شده اظهار داشت: در خوشنام کسی که شخصیت یک لات را بازی می‌کند الزاما گردن کلفت نیست. این اتفاق یادآور آن ضرب المثل قدیمی‌هاست که می‌گفتند فلفل نبین چه ریزه/ بشکن ببین چه تیزه.

وی ضمن تشکر از تهیه کننده خوشنام افزود: آقای زالی خیلی تحت فشار قرار داشت. من مدام فکر می‌کردم که او سکته می‌کند و می‌افتد. همه عوامل در شرایط خیلی سختی در این سریال کار می‌کردند. صداوسیما پول قرارداد را واریز نمی‌کرد و ما تحت فشار بودیم. ولی آخر کار گشایشی ایجاد شد و مدیران صداوسیما یک مقداری دلشان به رحم آمد. تهیه کننده چند جلسه با مدیران گذاشت و توانست حق را به حقدار برساند. او پنج ماه بدون حقوق و دریافتی کار می‌کرد. آن هم در شرایطی که هر روز قیمت‌ها بالا می‌رفت. خوشبختانه تمام مشکلات را پشت سر گذاشتیم.  

سپاه منصور افزود: من هنوز از برخی تهیه‌کنندگان طلب دارم. سریالی که بازی کردم مربوط به دو سه سال پیش است و هنوز طلبم را نگرفته ام.

داستان «خوشنام» با غصه شروع نشد/ کرونای دسته جمعی گرفتیم

کرونای دسته جمعی

وی با بیان این که چندین بار قرار بوده در سریال‌های علیرضا نجف‌زاده بازی کند توضیح داد: یک بار ایشان برای سریال زوج و فرد تماس گرفت که من مشغول بازی در نون. خ بودم. سال ۹۹ هم از ترس کرونا اصلا کار نکردم و خانه‌نشین بودم. شرط من زدن واکسن کرونا بود. بعد از این که واکسن‌هایم کامل شد سر صحنه سریال خوشنام رفتم. دو هفته بعد از شروع تصویربرداری من و حدود ۱۲ نفر از عوامل کرونا گرفتیم. می گویند از هر چیزی که بترسی سرت می آید. شهره لرستانی، حمید لولایی، سحرولد بیگی و هومن حاج عبداللهی جزو افرادی بودند که به کرونا مبتلا شدند. چند نفر بیمارستان بستری شدند و من هم در خانه خودم را قرنطینه کردم. به خاطر این ماجرا پروژه از مرداد تا شهریور تعطیل شد.

این بازیگر با اشاره به پربازیگر بودن سریال بیان کرد: من به کارگردان می‌گفتم شما کمدین های بنام و درجه یک ایران مثل حمید لولایی، هومن حاج عبداللهی، شهره لرستانی و سحر ولدبیگی را دعوت کردید. من این وسط چه کاره هستم؟

سپاه منصور درباره این که چقدر به فیلمنامه وفادار بوده گفت: من معمولا دیالوگ به نقش اضافه نمی کنم و این کار را بلد نیستم. ولی معتقدم این کار یک هنر است.

کارگردان‌های آگاه سربسر بازیگر نمی گذارند

بازیگر فیلم مهمان مامان افزود: کارگردان هایی که مثل استاد مهرجویی آگاه هستند زیاد سربسر بازیگر نمی گذارند. استاد مهرجویی از ذهن و فکر و خلاقیت بازیگر استفاده می‌کند. بازیگر کارش را انجام می دهد و کارگردان بررسی می کند که بازی در راستای فکر خودش هست یا نه. اگر بازی بازیگر خیلی پرت باشد، در این صورت کارگردان وارد گود می شود. یکی از کارهای کارگردان انتخاب لحظه های بازیگر است. کارگردان‌هایی که به جای بازیگر بازی می کنند و می گویند این کار را بکن و آن کار را نکن، باید یک دوره کارگردانی بگذرانند. آن کارگردان خودش دلش می‌خواسته بازی کند و اشتباهی بازیگر شده است. به نظر من آقای نجف زاده که سومین سریالش را کارگردانی می‌کند یک جوان موفق است. او دست بازیگر را باز می‌گذارد.

در تهران هنوز خانه‌هایی مثل خانه «خوشنام» پیدا می‌شود

سپاه منصور با بیان این که فیلمنامه، یک خانواده متوسط سنتی را در نظر گرفته است درباره لوکیشین اصلی سریال گفت: در شهرستان ها و جنوب شهر تهران از این خانه ها وجود دارد. خواهرزاده من وقتی فیلم مهمان مامان را دید گفت یک فیلم تخیلی دیدم. چون در هیچ جای تهران چنین همکاری نیست. من جواب دادم که شما در آپارتمان زندگی کردی؛ ولی خیلی از خانواده‌ها این طوری زندگی می‌کنند. الان هنوز در تهران خانه هایی مثل خانه خوشنام پیدا می شود و این لوکیشن چیز عجیبی نیست.

وی افزود: در اکثر سریال‌ها خانه های زرق و برق دار و باغ های آنچنانی توجه کارگردان‌ها را جلب می‌کند. شاید مردم دوست دارند بدانند آنها چطور زندگی می‌کنند. ولی خوشنام خیلی به زندگی ایرانی نزدیک است. من الان ۷۵ سال سن دارم و در گذشته خانه های این طوری زیاد دیده ام.

او درباره کارهای آینده اش گفت: با سریال آکتور به کارگردانی نیما جاویدی که قبلا فیلم سرخپوست را ساخته قرارداد دارم. این سریال برای پخش از شبکه نمایش خانگی ساخته می شود.

سریال طنز خوشنام به کارگردانی علیرضا نجف‌زاده و تهیه‌کنندگی احمد زالی است که در شب های ماه رمضان ساعت ۲۲:۰۰ روی آنتن شبکه یک می رود.

این سریال به نویسندگی محسن کیایی و بازنویسی فهیمه سلیمانی یک سریال خانوادگی اجتماعی با درون مایه طنز است.

در سریال خوشنام هومن حاجی عبداللهی ایفاگر نقش «شهرام» شخصیت اصلی سریال و حمید لولایی هم در نقشی متفاوت ایفاگر نقش اوسا شفیع پدر شهرام است. شهره لرستانی نقش پروین مادر شهرام را بازی می‌کند.  فریده سپاه منصور در نقش مهربان مادربزرگ شهرام ظاهر می‌شود.  سحر ولد بیگی و نیلوفر رجایی‌فر هم خاله‌های شهرام در این سریال هستند.

 
منبع: ایرنا
کد مطلب: ۳۵۸۷۵۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت