کدام کشورها بیشترین سریال رمضانی را تولید می کنند؟

ماه رمضان، مهمترین مناسبت برای تولید سریال‌های تلویزیونی در کشورهای عرب زبان است و شبکه های تلویزیونی این کشورها بیشترین تولیدات سریال خود را به این ماه مبارک اختصاص می دهند. به طوری که برخی از این کشورها هر سال برای ماه رمضان بیش از ۲۰ سریال تولید می‌کنند.

کدام کشورها بیشترین سریال رمضانی را تولید می کنند؟

مصر، سوریه و لبنان بیشترین سهم را در تولید سریال‌های رمضانی دارند و هر ساله بر سر سریال‌های رمضانی با یکدیگر به رقابت می پردازند. میان سوریه و لبنان رقابتی کیفی وجود دارد و مصر، هم از نظر کیفی و هم کمی در این رقابت‌ها حضور دارد.

 

شرکت‌های بزرگ تولیدکننده فیلم و سریال در بیروت، برای سریال‌های خود به سراغ هنرمندان عرب زبان از کشورهای مختلف می روند و بدین ترتیب در هر سریال آنها هنرمندان کشورهای مختلف عرب زبان حضور دارند. این چیزی است که باعث می‌شود، این سریال ها بیشتر از اینکه وابسته به کشوری خاص باشند، سریال‌هایی قومی برای تمام عرب زبانان جهان محسوب شوند.

 

مصر امسال بیش از ۳۰ سریال را برای ماه رمضان پخش می کند که برخی از آن‌ها به عنوان فصل جدید در ادامه سریال‌های سال گذشته ساخته شده‌اند. همچنین ۱۱ خوانده مصری آثاری را برای رمضان تدارک دیده‌اند.

 

سوریه با وجود جنگ و مشکلاتی که در سال‌های اخیر گریبانگیرش شده باز هم هر ساله در رقابت رمضانی کشورهای عرب زبان حضور دارد. اما امسال سریال‌های کمدی در این کشور عربی به طرز محسوسی کاهش یافته و سوریه امسال فقط دو سریال کمدی برای ماه رمضان تدارک دیده است.

منبع: ايسنا
کد مطلب: ۳۵۸۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت