مشکل مطبوعات در مورد کاغذ تا یک سال یا یکسال و نیم آینده حل می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدوارم با کارهایی که انجام می‌شود، مشکل حوزه مطبوعات در مورد کاغذ تا یک سال یا یکسال و نیم آینده حل شود.

مشکل مطبوعات در مورد کاغذ تا یک سال یا یکسال و نیم آینده حل می‌شود

 

                 

 

 

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره مشکل تامین کاغذ، عنوان کرد: مشکل اصلی مساله ارز بود که هفته پیش کارهای نهایی انجام شد و تخصیص ارز در حال انجام است یعنی افراد آمده‌اند، سپرده‌های ریالی و تخصیص ارز و واردات انجام می‌شود. امیدوارم با این کار مشکل حوزه مطبوعات در مورد کاغذ تا یک سال یا یکسال و نیم آینده حل شود.

وی افزود: با توجه به اینکه با حمایت دولت هم این واردات با ارز ترجیحی انجام شده است، کار بلندمدت ما خودکفایی داخلی است؛ مثلا دیروز با استاندار فارس و مدیر عاملان بانک‌های مربوطه جلسه داشتیم برای کارخانه زاگرس شیراز که می‌تواند سالی ۶۰ هزار تن به ما کاغذ بدهد، همین را در مازندران هم داریم دنبال می‌کنیم و قرارداد پیش خرید می‌بندیم که آنها هم بتوانند کارشان را انجام دهند و دنبال حل اساسی این مشکل هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تکلیف مسکن خبرنگاران عنوان کرد: درباره ۱۴ هزار نفر با وزارت راه قرارداد بستیم که در قالب طرح مسکن ملی برای آنها اقدام کنیم در حال حاضر داریم ۱۰ هزار نفر دیگر را اضافه می‌کنیم صندوق اعتباری هنر دارد مذاکراتش را انجام می‌دهد و تلاش می‌کنیم تسهیلات ویژه‌ای هم فارغ از این تسهیلات عمومی برای اهالی فرهنگ و هنر قائل شویم در این مورد هم دوستان ما در حال کمک و مساعدت هستند هم به لحاظ تسهیلات و هم به لحاظ بازه زمانی پرداخت آن و به صورت ویژه در حال ایجاد مشوق‌های جدید برای این گروه هستیم.

وی درباره گرانی بلیت سینما گفت: ما همین بحث را در کار زمینه‌سازی باید بکنیم که ژانرهای مختلف در سینما تولید شود این کار را در جشنواره شروع کردیم و الان هم داریم با همین سیاست در شورای صدور مجوز ساخت و نمایش پیش می‌رویم در حوزه اکران هم همین توجه را می‌کنیم که در هر دوره از بسته اکرانی، ما بتوانیم ژانرهای مختلف را داشته باشیم که طیف وسیعی از سلایق را پوشش دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: در همین یکماه اخیر هم که گفته شد استقبال از فیلم‌ها کم بوده من استعلام گرفتم در همین ماه فروردین ما یک میلیون و ۷۰۰ هزار تماشاچی داشتیم بله توقع ما بیش از این‌ها بود اما در نظر بگیرید از زمان شروع اکران حضوری بعد از کرونا برخی فیلم‌ها برای جذب مخاطب رکورد تاریخی زدند من فکر می‌کنم از زمان عید فطر و با بسته‌ای که برای اکران این مدت پیش‌بینی شده قدری وضعیت عمومی سینماها بهتر می‌شود. البته ماه رمضان هم در افت فروش فیلم‌ها تاثیر داشته است.

اسماعیلی تاکید کرد: با دوستانمان صحبت می‌کنیم بسته‌های حمایتی بیشتری اختصاص پیدا کند. من به سازمان سینمایی هم ابلاغ کردم که بحث قیمت بلیت را دنبال کنند. خود دولت هم مایل است در این عرصه وارد شود یعنی مثلا یارانه‌ای را برای خرید بلیت سینما در اختیار مردم قرار دهد که آن را هم با آقای مخبر تنظیم می‌کنیم و خبرهای خوبی در این زمینه در راه است.

منبع: ایلنا
کد مطلب: ۳۵۹۲۴۰
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت