بازی‌های ویدئویی برای کودکان و نوجوانان سرطانی مفید است

پژوهش‌های پزشکی جدید نشان می‌دهد بازی‌های ویدئویی می‌تواند به کودکانی که از سرطان رنج می‌برند در مدیریت درد ناشی از داروها و درمان کمک کند.

بازی‌های ویدئویی برای کودکان و نوجوانان سرطانی مفید است

بین سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ میلادی گروهی از پزشکان متخصص سرطان در اسپانیا این پژوهش را در بخش اطفال بیمارستان لاپاز انجام دادند. آن‌ها می‌خواستند بدانند آیا بازی‌های کامپیوتری در تسکین درد ناشی از التهاب مخاط که نتیجه شیمیی‌درمانی و پرتو درمانی است تأثیر دارد یا نه؟

در این مطالعه پزشکان به ۲۰ کودک و نوجوان مبتلا به سرطان خون امکان پلی استیشن ویتا دادند و از آن‌ها خواستند به بازی بپردازند. آن‌ها پس از مدتی متوجه شدند مصرف مورفین در این کودکان ۲۰ درصد کاهش پیدا کرد. بعلاوه درخواست دریافت بولوس که برای کاهش درد استفاده می‌شود نیز ۴۴ درصد کاهش داشت. بیماران این پژوهش بین ۴ تا ۱۷ سن داشتد و از التهاب مخاطی رنج می‌بردند و به همین خاطر نمی‌توانستند غذای جامد مصرف کنند و در برخی موارد اصلاً نمی‌توانستند غذا یا نوشیدنی مصرف کنند.

این کودکان به طور متوسط دو تا سه ساعت به بازی کامپیوتری مشغول شدند و در طول این مدت مجموعه‌ای از علایم فیزیکی آن‌ها اندازه‌گیری شد. بعلاوه، پس از ثبت میزان مورفین که به آن‌ها تزریق شد، پزشکان از بیماران جوان خواستند میزان و نوع درد خود را تخمین بزنند.

منبع: یورونیوز
کد مطلب: ۳۵۹۳۸۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت