توضیحاتی درباره توقف انتشار هفته‌نامه دوچرخه

سردبیر روزنامه همشهری درباره‌ توقف انتشار هفته‌نامه‌ دوچرخه، ضمیمه‌ نوجوانان این روزنامه، توضیحاتی را مطرح کرد.

توضیحاتی درباره توقف انتشار هفته‌نامه دوچرخه

انتشار مکتوب هفته‌نامه‌ دوچرخه، ضمیمه‌ نوجوانان روزنامه همشهری، پس از ۲۱ سال انتشار مداوم، تا اطلاع ثانوی متوقف اعلام شده است.

 

دانیال معمار، سردبیر روزنامه همشهری، در گفت‌وگویی توضیح داد: «هفته‌نامه دوچرخه از همان ابتدای دوره جدید مدیریت همشهری به دلیل اثرگذاری کم، به فضای همشهری آنلاین منتقل شد. در حقیقت این ضمیمه تعطیل نشد بلکه آن را از فضای مکتوب به فضای آنلاین منتقل کردیم.»

او علت اصلی توقف انتشار نسخه مکتوب ضمیمه دوچرخه و انتقال آن به فضای آنلاین را ایجاد فضای بهتر و تعاملی‌تر با مخاطبان این نشریه دانست و یادآور شد: «این اقدام دلایل دیگری هم داشت اما اقدام عجیب و غریبی نبود. دوستان همشهری دوچرخه از همان موقع با این تصمیم همراه شدند و همین حالا هم در سایت همشهری آنلاین بخشی به عنوان همشهری دوچرخه جانمایی شده است و مطالبی که در قسمت مکتوب تولید می‌شده در همان‌جا منتشر می‌شود.»

معمار در ادامه با تاکید بر این‌که انتشار مکتوب هفته‌نامه دوچرخه به صورت موقت متوقف شده است، توضیح داد: «قرار است بخش مکتوب را به دلیل این‌که نشریه‌ای برای نوجوانان بوده و محبوبیت و اهمیت دارد، بعد از مقطعی دوباره راه بیندازیم. در حال حاضر برنامه‌ای برای توسعه بخش مکتوب آماده کرده‌ایم.»

او با تاکید بر این‌که بخش مکتوب هفته‌نامه دوچرخه حتما به راه خواهد افتاد، یادآور شد: «بنابراین محتوای همشهری دوچرخه به شکل مقطعی در آنلاین منتشر می‌شود و مکتوب آن نیز به‌زودی منتشر خواهد شد.»

سردبیر همشهری همچنین درباره خبرهایی که درباره‌ تعدیل نیروهای هفته‌نامه «دوچرخه» به گوش می‌رسد، با شایعه خواندن آن‌ها، گفت: «نیروهایی که در همشهری به صورت رسمی و قراردادی حضور داشتند همچنان در حال فعالیت هستند، مگر این‌که بازنشسته شده باشند. اما بقیه نیروها همچنان در سایت همشهری آنلاین و در بخش همشهری دوچرخه مشغول فعالیت هستند. همکاری با دوستان حق‌التحریر هم فعلا تا راه‌اندازی مجدد این ضمیمه متوقف شده است؛ البته با توجه به ظرفیت نیروی انسانی قابل توجه تحریریه روزنامه همشهری، استفاده از ظرفیت حق‌التحریر در همه بخش‌های تحریریه این روزنامه متوقف شده است، اما قطعا با توجه به تخصصی بودن محتوای همشهری دوچرخه برای نوجوانان، حتما در آینده باز هم از فعالان و نویسندگان این حوزه استفاده می‌کنیم.»

معمار در پایان از راه‌اندازی مجدد گروه مجلات همشهری خبر داد و گفت: «برنامه‌ریزی برای انتشار مجدد مجلات همشهری به مرحله نهایی رسیده و به‌زودی همه آن مجلاتی که در موسسه همشهری منتشر می‌شدند، در قالبی جذاب و جدید به دست مخاطبان می‌رسد.»

توضیحاتی درباره توقف انتشار هفته‌نامه دوچرخه

منبع: ايسنا
کد مطلب: ۳۵۹۸۵۳
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت