دکتر جبلی در بازدید از پشت صحنه سریال «آزادی مشروط» تاکید کرد

لزوم نمایش افتخارات و دستاوردهای کشور

پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما روز گذشته با حضور در باغ‌موزه قصر از پشت صحنه سریال «آزادی مشروط» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی بازدید کرد و شاهد ضبط سکانسی از این سریال شد. در این‌دیدار محسن برمهانی معاون سیما، جواد رمضان‌نژاد رئیس مرکز سیمافیلم و حسین قرایی مدیرکل روابط‌عمومی صداوسیما، حضور داشتند. در این مراسم جمعی از بازیگران سریال به همراه مسعود ده‌نمکی و نویسندگان سریال هم بودند و بخش‌هایی از این سریال برای رئیس رسانه ملی به نمایش درآمد. سپس سکانسی از سریال هم در حضور آنها ضبط شد.

لزوم نمایش افتخارات و دستاوردهای کشور

دکتر جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما ابتدا ضمن یادی از شهدای سلامت و کادر درمان کرد و گفت: «با زحماتی که شما در این هوای گرم و شرایط سخت می‌کشید، عذرخواهی می‌کنم که باعث توقف کار شما شدم. اما وظیفه خودم دانستم که خدمت شما برسم و به شما خدا قوت بگویم. مردم در طول ۴۲ سال خاطرات زیادی از برنامه‌های رسانه ملی دارند. به عنوان عضو این خانواده و خدمتگزار شما عزیزان، وظیفه خودم می‌دانم به شما بگویم رسانه ملی به همه شما افتخار می‌کند.»
 
وی ادامه داد: «بنده به عنوان همکار، یک خدمتگزار و این‌که سال‌ها در رسانه ملی خدمت کرده‌ام، افتخار می‌کنم که نزد شما عزیزان هستیم و نه فقط رسانه ملی بلکه مردم نیز قدرشناس زحمات شما هستند. به‌خصوص در شرایط سخت زندگی و چالش‌هایی که مردم در زندگی روزمره‌شان با آن روبه‌رو هستند. فشارهای سختی که به مردم نه فقط از جنبه معیشتی و اقتصادی، از جنبه‌های مختلف تحمیل شده و فشارهای ناشی از بدخواهی‌های دشمنان در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه فرهنگی که جوانان ما و نسل جدید ما حتی نسل‌های قدیمی‌تر ما را از این آسیب‌ها مصون نگذاشته است. همچنین ما از این بی‌پناهی مردم عزیزمان در برابر این موج هجوم فرهنگی که با آن روبه‌رو هستند، به‌شدت احساس خطر می‌کنیم. همه ما خود را برای آینده فرزندان‌مان، عزیزان‌مان و خانواده‌هایمان مسوول احساس می‌کنیم. در این شرایط سخت واقعا کارهای ارزشمندی مثل این سریال که ان‌شاء‌ا... به دل مردم هم خواهد نشست، جای تشکر و قدردانی دارد و امیدواریم این کار در حافظه تاریخی مردم ایران بماند. بعد از تلخی و سختی دو سال و اندی کرونا حتما این سریال کار شیرینی خواهد بود که در ذهن مردم خواهد نشست.»

دکترجبلی همچنین افزود: «ویژگی‌هایی که این سریال دارد و توانمندی‌ای که آقای ده‌نمکی و گروه‌شان دارند واقعا قابل تقدیر است. کلکسیونی از بهترین‌ها در این سریال گرد هم آمدند. هرکدام از شما هنرمندان برجسته و توانمند و افتخارآفرینی هستید که ما به شما افتخار می‌کنیم. آقای ده‌نمکی این جمع صمیمی را گرد هم آورد که به نظر من نشانه و مصداقی است که رسانه ملی در دوره تحولی خودش دنبال آن است. یعنی میدان دادن به همه توانمندی‌ها و مشارکت گرفتن همه کسانی که دلسوز هستند و می‌خواهند برای جامعه‌شان دلسوزی کنند. این کوچک شدن کاری است که باید در صداوسیما انجام بدهیم. یعنی برگشتن به مردم و بازگشتن به جامعه و میدان دادن به هر کسی که دلسوز جامعه است و بازی دادن به هر کسی که دلش می‌خواهد برای این مردم و برای این نظام، نظامی که یادگار ده‌ها هزار شهید است و خون‌ها پای آن رفته و این انقلاب کار کند. این کاری است که ما باید از آن الگو بگیریم. از این نظر هم کار قابل‌توجهی است.» 


ریاست سازمان در بخش دیگری از صحبت‌هایش تاکید کرد: «نشان دادن خدمات و کارهای بزرگی که در گوشه گوشه کشور انجام می‌شود، نه فقط مسوولان بلکه البته  مسوولان دلسوز شبانه‌روز زحمت می‌کشند و ما نباید زحمات آنها را فراموش کنیم. همچنین دستاوردهای بزرگی که مردم ما در هر بحران و در هر ماجرایی خلق کردند به تصویر کشیده شود. در تمام سختی‌هایی که ما بعد از انقلاب پشت‌سر گذاشتیم، چه جنگ و چه حوادث طبیعی و چه مشکلات اقتصادی، باید قدردان همت مردم باشیم. یکی از مصادیقش همین گروه‌های جهادی بودند. می‌خواهم بگویم یکی از همین گروه‌های جهادی و مردم ایثارگر شما هنرمندان هستید که در سخت‌ترین شرایط، همراه مردم هستید و به مردم امید می‌دهید. آقا در فرمایشات‌شان دائم تکرار می‌کنند به مردم امید دهید. به مردم نشان دهید خودشان چقدر کارهای بزرگی کرده‌اند. اگر این کشور به دستاوردهایی رسیده، نتیجه فعالیت‌های بچه‌های خود ما بوده و نتیجه زحمات مردم ما بوده است. اگر ما در حوزه‌های مختلف، در علم، دانش و اقتصاد و عبور از بحران‌ها موفق بوده‌ایم، نتیجه تلاش همین بچه‌هاست و باید قدر آنها را بدانیم. باید به آنها افتخار کرد و دست‌شان را بوسید. بنابراین نشان دادن افتخارات و دستاوردهای کشور کار ارزشمندی است.»


وی در پایان هم گفت: «این کار ارزشمند که حاصل همت و تلاش آقای ده‌نمکی، عوامل‌شان و همه عزیزانی است که در این پروژه کار می‌کنند، یکی از همین مصادیق جهاد تبیین است. عذرخواهی می‌کنم اگر به خاطر چالش‌هایی که خود ما هم در صداوسیما با آن درگیر هستیم، گاهی اوقات ممکن است کار به دست‌انداز بخورد. البته شنیدم آقای ده‌نمکی به گونه‌ای عمل می‌کند که نمی‌گذارد کسی احساس کند کار به دست‌انداز خورده است. از همه شما تشکر می‌کنم، قدردان زحمات شما هستم و امیدواریم هرچه زودتر شاهد لبخند مردم از دیدن این سریال باشیم.»

در بخشی از مراسم، کلیپی از حضور بازیگران، معرفی آنها و همچنین سکانس‌هایی از سریال و پشت صحنه آن در حضور دکتر جبلی به نمایش درآمد. همچنین سینا آبگون خواننده رپ در مقابل دکتر جبلی و همراهانش قطعه‌ای را اجرا کرد. سپس ریاست سازمان به همراه مسعود ده‌نمکی از لوکیشن سریال در طبقه بالای باغ‌موزه قصر و زندان‌ها دیدن کرد و در نهایت با همه عوامل و بازیگران عکس یادگاری گرفت. 


 نگاه ظریف انتقادی به برخی تصمیم‌ها 


مسعود ده‌نمکی، کارگردان سریال ضمن خوشامدگویی به دکتر جبلی و همراهانش و تشکر از رئیس مرکز سیمافیلم گفت: «سریال‌سازی کار بسیار سختی است. یک سری بازیگر معمولا در یک آپارتمان کار می‌کنند اما چیزی که در این سریال اتفاق افتاده، بسیار متفاوت است. این مجموعه بیش از ۱۰۰ لوکیشن و ۲۰۰ بازیگر دارد. بازیگرانی که بازی و دیالوگ دارند و در کنارشان هنرورانی هم هستند که تعدادشان کم نیست.»


وی همچنین افزود: «به نظرم حالا که شهرهای ایران آبی شده و کرونا رو به نابودی است، بهترین زمان برای این کار است. به همین دلیل ما با سرعت کار می‌کنیم و از این جهت روی بازیگران و عوامل فشار بسیاری است. امیدواریم بتوانیم با تلاشی که می‌کنیم، زحمات گروه‌های جهادی و کادر درمان را به زبان طنز به تصویر بکشیم. ما در این کارهم نگاه ظریف انتقادی به برخی تصمیم‌های دولت داریم. همچنین یک سری دیالوگ‌های انتقادی در این کار است.»

منبع: جام جم
کد مطلب: ۳۶۰۶۳۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت