چرا «دستخط» متوقف شد؟/ انتشار اطلاعیه‌ روابط عمومی شبکه پنج

محمدحسین رنجبران با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، از خداحافظی با برنامه «دستخط» پس از 6 سال خبر داد.

چرا «دستخط» متوقف شد؟/ انتشار اطلاعیه‌ روابط عمومی شبکه پنج

 پس از گذشت مدتی از توقف پخش برنامه گفتگومحور «دستخط»، محمدحسین رنجبران که اجرای این برنامه را بر عهده داشت، با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، از خداحافظی‌ با برنامه «دستخط» پس از 6 سال خبر داد. 

رنجبران در بخشی از این مطلب نوشته است: «خدا کند عمری که در رسانه صرف شد بویژه قریب ۶ سالی که به تهیه و تولید بیش از ۲۲۰ برنامه تلویزیونی «دستخط» گذشت، اثری هرچند کوچک در احقاق حق خلق الله و کسب رضایت الهی داشته باشد و به این سبب تلاشمان در این مسیر محفوظ و ماجور باشد. سعی ما این بود که رسانه ای باشیم برای صدای دلسوزان ملت و انقلاب اسلامی از همه طیف ها و گرایش ها».

او در این متن «حرکت بر مدار انصاف، عقلانیت و همدلی» را زمینه ساز نزدیکی دل‌ها، تحقق آرزوهای بزرگ برای سربلندی ایران عزیز و مصداق «جهاد تبیین» دانسته است. 

او همچنین ضمن انتقاد از رویه تعطیلی برخی برنامه‌های رسانه ملی آورده است: «تجربه اثبات کرده است در مواجهه با صدای منتقد و مخالف شاید تقابل، حذف، انکار و یا خدای ناکرده توهین اولین و ساده ترین راه حل باشد، اما قطعا بهترین و اثرگذارترین راه نیست. اجبار بسیار ساده تر از ارشاد و نادیده انگاشتن سهل‌تر از تعامل و گفتگوست، اما در بلند مدت بندرت تضاد و تعارضی بدون گفتگو رفع خواهد شد. اکنون انچه پیداست اراده تصمیم سازان کنونی رسانه ملی بر خالی کردن انتن تلویزیون از هرانچه پسندیده نمی شمارند، قرار گرفته و «دستخط » هم بی نصیب از این اقدام نمانده است، آنچه ما مطلعیم اگر هم نامی از دستخط باقی بماند قاعدتا بدون حضور مجری و تیم تهیه فعلی خواهد بود، الخیر و فی ماوقع ...».

محتوای موجود در این فرسته اینستاگرامی محمد حسین رنجبران نشان می‌دهد که این متن در حقیقت تأییدی بر تعطیلی «دستخط» توسط «تصمیم سازان کنونی رسانه ملی» است و به گفته رنجبران «خالی کردن آنتن تلویزیون از هر آنچه پسندیده نمی‌شمارند».

رسانه ملی هدفی برای خالی کردن آنتن تلویزیون ندارد

اما امروز روابط عمومی شبکه پنج سیما، اطلاعیه‌ای را در خصوص حاشیه‌های پیش آمده برای برنامه «دستخط» منتشر نمود.

در اطلاعیه‌ای که توسط روابط عمومی این شبکه منتشر شده آمده است:

«این روزها شاهد قضاوت‌هایی برای به پایان رسیدن برنامه دستخط و محتوای متن منتشر شده عوامل این برنامه هستیم. ضروری است یادآوری کنیم «دستخط» مانند دیگر برنامه‌های تلویزیونی که هر از مدتی نیاز به اصلاح و بهبود دارند، با توقفی کوتاه و تغییراتی از جمله در تهیه و اجرا، تولید و پخش خواهد شد.

حدود یک ماه پیش شبکه پنج سیما تغییر مجری و تیم محتوایی برنامه و نه حذف کلی برنامه را به اطلاع تهیه‌ کننده و سردبیر دستخط رسانده بود. این برنامه با هدف گفتگوی صریح با نخبگان سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، پزشکی، ورزشی و ... تولید می شد و اولین قسمت آن در سال ۱۳۹۶ تقریبا ۶ سال پیش روی آنتن رفت و تاکنون بیش از ۲۲۰ دستخط یادگاری در آرشیو شبکه پنج سیما موجود است. 

رسانه ملی اهتمام ویژه‌ای به حفظ و ارتقاء مستمر برنامه‌های نمانام (برند) دارد و به گفته عوامل برنامه دستخط، هدفی برای خالی کردن آنتن تلویزیون از هرآنچه پسندیده نمی شمارند!!! ندارد. در پایان یادآور می شود حسین رنجبران از نیروهای خدوم رسانه ملی بوده و هست و از ظرفیت‌های وی استفاده خواهد شد».

شایان ذکر است محمدحسین رنجبران که مسئولیت اداره کل روابط عمومی رسانه ملی را دوره تصدی عبدالعلی علی عسگری در سازمان صداوسیما بر عهده داشت، تاکنون برنامه‌هایی همچون «دیروز، امروز، فردا»، «شناسنامه» و «دستخط» را روی آنتن صداوسیما برده است.

منبع: فارس
کد مطلب: ۳۶۲۳۴۸
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت