هوش مصنوعی DALL-E حالا می‌تواند تصاویر را فراتر از کادر آن‌ها گسترش دهد

مدل هوش مصنوعی DALL-E با قابلیتی موسوم به Outpainting می‌تواند با الگوبرداری از تصاویر، برای آن‌ها محتوایی فراتر از کادرشان خلق کند.

هوش مصنوعی DALL-E حالا می‌تواند تصاویر را فراتر از کادر آن‌ها گسترش دهد

شرکت OpenAI قابلیت جدیدی را به مدل هوش مصنوعی DALL-E اضافه کرده که  Outpainting  نام دارد و به سیستم اجازه می‌دهد کادر تصاویر را گسترش داده و با توجه به سبک و سیاق محتوای اولیه اثر، به آن محتوای جدید اضافه کند.

مدل هوش مصنوعی تبدیل متن به تصویر DALL-E چند وقت پیش با قابلیت‌های خارق‌العاده خود سروصدای زیادی به پا کرد. این مدل حالا ویژگی جدیدی را ارائه کرده که دوباره کاربران را شگفت‌زده کرده است. در یکی از مثال‌هایی که از این ویژگی منتشر شده، می‌توان دید که DALL-E با کمک قدرت هوش مصنوعی خود می‌تواند بیرون از کادر پرتره معروف «دختری با گوشواره مروارید» به خلق محتوا ادامه دهد.

در ویدیویی که در بالا می‌بینید، پیداست که این سیستم با الگوبرداری از اطلاعات نسبتا کمی که از تصویر اصلی در اختیار دارد، چگونه به خوبی می‌تواند سبک نقاش این اثر، «یوهانس فرمیر» را تقلید کند و برای نقاشی او پس‌زمینه بسیار بزرگ‌تری بکشد. در این آزمایش که توسط هنرمندی به نام «آگوست کمپ» انجام شده، می‌توان دید که او بسط اثر را به‌صورت تکه‌تکه انجام می‌دهد و گاهاً DALL-E را دوباره اجرا می‌کند تا به بهترین خروجی برسد.

 

هوش مصنوعی DALL-E با الگوبرداری از عکس اصلی، آن را بسط می‌دهد

مونالیزا

بسیاری از کاربران با ویژگی Outpainting دست به خلاقیت‌های گوناگونی زده و آثار متفاوتی را گسترش داده‌اند تا ببینند این هوش مصنوعی چه کارهایی می‌تواند انجام دهد. Outpainting از دید کلی‌تر، توانایی  مدل‌های تبدیل متن به تصویر  را ارتقا نمی‌دهد، اما مشخص می‌کند که OpenAI چطور می‌تواند از این فناوری در بازار بزرگ‌تری که پیش رو دارد، استفاده کند.

مدل هوش مصنوعی DALL-E در حال حاضر در فاز بتا قرار دارد، اما بیش از یک میلیون کاربر به آن دسترسی پیدا کرده‌اند. هر کاربر بتا می‌تواند در ماه اول تا 50 تصویر رایگان با آن بسازد و در ماه بعد 15 تصویر رایگان دیگر دریافت کند. افراد برای ساخت تصاویر بیشتر می‌توانند به ازای هر 115 تصویر 15 دلار هزینه بپردازند.

منبع: دیجیاتو
کد مطلب: ۳۶۲۳۹۸
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت