جویندگان طلا به تلویزیون رسیدند

اولین قسمت از فصل هشتم مستند «جویندگان طلا» به کارگردانی تام وایت ورث یکشنبه ۱۰ مهرماه ۱۰ دقیقه بامداد از شبکه پنج سیما تماشایی می‌شود.

جویندگان طلا به تلویزیون رسیدند

مستند «جویندگان طلا» محصول ۲۰۱۸ آمریکا در ژانر ماجراجویی و مهیج است که در ۲۰ قسمت ۴۰ دقیقه ای تقدیم نگاه مخاطبان می شود.

«جویندگان طلا» مستندی درباره سه گروه جوینده طلاست که هر کدام  منطقه ای را برای جستجوی طلا انتخاب می کنند. طی این جستجو اتفاقات زیادی برای این سه گروه رخ می دهد و در پایان مقدار طلای استخراج شده ملاک رقابت بین آنهاست.

جستجوی طلا در کلوندایک (The Klondike Gold Rush) به مهاجرت ۱۰۰ هزار جستجوگر طلا به منطقه‌ کلوندایک قلمروی یوکان واقع در ناحیه‌ی شمال غربی کانادا طی سال‌های ۱۸۹۶ تا ۱۸۹۹ می‌پردازد. هنگامیکه یک سال بعد در تاریخ ۱۶ آگوست ۱۸۹۶، خبر مربوط به کشف طلا توسط معدنچیان آن ناحیه به شهر سیاتل واقع در ایالت سن فرانسیسکو رسید، هجوم ناگهانی جستجوگران طلا به آن منطقه را در پی داشت.

برخی از آنها ثروتمند شدند، اما تلاش‌های بسیاری از آنها بی‌نتیجه‌ ماند. جستجوی طلا در کلوندایک در سال ۱۸۹۹ و پس از کشف طلا در شهر نوم واقع در ایالت آلاسکا به پایان رسید و مهاجرت جستجوگران از شهر کلوندایک را در پی داشت.

منبع: ایرنا
کد مطلب: ۳۶۲۸۱۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت