«ایرانگرد» پس از یک سال فیلمبرداری به آنتن بازگشت

فصل پنجم «ایرانگرد» پس از حدود یک سال فیلمبرداری به آنتن شبکه یک سیما رسید.

«ایرانگرد» پس از یک سال فیلمبرداری به آنتن بازگشت

قرار است فصل پنجم این مجموعه مستند دیدنی در ۲۶ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای جاذبه‌های گردشگری و فرهنگ مردم را در استان‌های بوشهر، گیلان، هرمزگان، فارس، خراسان رضوی و ایلام به تصویر بکشد.

«ایرانگرد» نگاهی متفاوت در معرفی طبیعت بکر شهرهای مختلف کشور و زندگی در میان عشایر و مردمان ییلاقی و شهرها و روستاهای ایران برای مخاطبان دارد.

جواد قارایی کارگردان و مجری مستند «ایرانگرد» برای تهیه این برنامه با یک تیم فیلمبرداری به شهرها و استان‌های مختلف ایران سفر کرده و روایت زندگی فردی شهرنشین را به تصویر کشیده که برای رسیدن به آرامش، به دل طبیعت پناه می‌برند.

قارایی درباره فصل جدید این مستند گفت: در فصل پنجم «ایرانگرد» سعی کردیم در تحقیق و پژوهش نگرش عمیق‌تری داشته باشیم و در حوزه فرهنگ، تاریخ و مردم شناسی از تحقیقات گسترده‌تر و جامع‌تری بهره بگیریم.

وی افزود: این مجموعه با جدیدترین تجهیزات و با تکنولوژی روز دنیا تهیه و تولید و کیفیت تصویربردای نسبت به فصول گذشته باز هم ارتقاء داده شده است.

قارایی همچنین در خصوص چگونگی شناسایی مناطق بکر و طبیعت تماشایی کشورمان گفت: ما برای شناسایی مناطق دیدنی و طبیعت زیبای کشورمان تحقیقات و پژوهش‌های مفصلی انجام می‌دهیم و در این خصوص هم از مردم محلی، استانداران هر استان، میراث فرهنگی هر منطقه، اداره محیط زیست، منابع طبیعی، امور عشایری و.. کمک می‌گیریم تا زیبایی‌های هر استان را برای دوستداران طبیعت به تصویر درآوریم.

وی همچنین ادامه داد: دوستداران طبیعت و علاقه مندان به سفر به راحتی می‌توانند به این مناطق سفر کرده و از زیبایی‌های این مکان‌ها لذت ببرند.

تهیه کننده و کارگردان مجموعه مستند «ایرانگرد» خاطرنشان کرد: در این فصل از لوکیشن‌های جذاب و بکری هم استفاده کردیم و چون کرونا کمتر شده است توانستیم در فصل جدید بیش‌تر به میان مردم برویم و با آداب و رسوم و جشن‌های محلی آشنا شویم و آنها را به تصویر درآوریم.

مستند «ایرانگرد» از امشب جمعه ۱۵ مهر ماه ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

منبع: مهر
کد مطلب: ۳۶۲۹۲۴
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت