سهامداران متا: زاکربرگ با اخراج کارکنان هزینه‌ها را پایین بیاورد!

سهامدار متا از مارک زاکربرگ خواست تا مخارج متاورس را پایین آورده و مشاغل را کاهش دهد.

سهامداران متا: زاکربرگ با اخراج کارکنان هزینه‌ها را پایین بیاورد!

سهامدار متا از مارک زاکربرگ خواست تا مخارج متاورس را پایین آورده و مشاغل را کاهش دهد.

مدیرعامل «آلتیمتر کپیتال»(Altimeter Capital) گفت که شرکت مادر فیسبوک و اینستاگرام هزینه‌هایش سرسام‌آور شده و اعتماد سرمایه‌گذاران از دست رفته است.

«آلتیمتر کپیتال» سهامدار متا،  از مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت، خواسته است تا مشاغل خود را کاهش دهدتا هزینه‌های متاورس کاهش یابد.

برد گرستنر، مدیرعامل«آلتیمتر کپیتال» در نامه‌ای سرگشاده که روز دوشنبه به اشتراک گذاشته شد و خطاب به زاکربرگ ارسال شد، گفت متا به دلیل درآمدهای مالی ضعیف خود در سال گذشته و چرخش اخیر به سمت واقعیت افزوده و مجازی، اعتماد سرمایه‌گذاران را از دست داده است. 

گرستنر گفت برای بازگشت به مسیر درست، متا باید تا 1 ژانویه 20 درصد هزینه‌های کارکنان خود را کاهش دهد، هزینه‌های سرمایه‌ای خود را 30 میلیارد دلار به حداقل 25 میلیارد دلار کاهش دهد و سالانه سقف 5 میلیارد دلاری برای سرمایه‌گذاری‌های خود در متاورس و «ریَلتی لبز»(واقعیت مجازی) قرار دهد.

گرستنر می‌گوید: «متا مانند بسیاری از شرکت‌های دیگر در دنیایی با نرخ صفر، به مرحله مازاد هزینه‌کرد رسیده است، یعنی افراد و مشاغل بسیار زیاد، ایده‌های بسیار زیاد و نیاز اندک. این عدم تمرکز و تناسب، زمانی که رشد سریع است، پنهان می‌شود اما زمانی که رشد کند می‌شود و تکنولوژی تغییر می‌کند به شدت کشنده می‌شود.

سخنگوی متا هنوز پاسخ یا واکنشی در این خصوص به رسانه‌ها نداده است.

زاکربرگ اوایل سال جاری به کارکنان و سرمایه‌گذاران گفته بود که این شرکت تعداد کارمندان خود را کاهش خواهد داد. وی در خلال ارائه گزارش درآمدی ماه جولای گفته بود: «تیم‌های زیادی در حال انقباض و کوچک شدن هستند تا بتوانیم انرژی را به سایر بخش‌های داخل شرکت منتقل کنیم».

متا قرار است درآمد سه ماهه سوم خود را در 26 اکتبر گزارش دهد. تا اینجای کار علی‌رغم تمام تبلیغات گسترده‌ای که در سطح جهان برای متا و دنیای متاورس صورت گرفته بود، شواهد حاکی از این است که اوضاع مالی و هزینه‌های صرف شده برای این بخش عظیم در شرایط مطلوبی نبوده و آینده روشنی برای این طرح بزرگ متصور نیست.

منبع: فارس
کد مطلب: ۳۶۳۳۳۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت